Followers

8. augusta 2017

Read with me

Ahojte,
dnes tu pre Vás mám opäť Read with me. Keďže sú prázdniny, tak mám viac času a to znamená, že mám viac času na čítanie. Čítam ráno, niekedy aj na obed a aj večer ak mám čas a nemám čo robiť, čo pri tomto počasí je dosť často. Komu sa chce ísť niekde keď je vonku búrka? A preto čítam viac kníh, rýchlejšie a častejšie. No, myslím si, že rozumiete čo som tým chcela povedať, tak poďme sa rovno pozrieť na knihy, ktoré som prečítala.

Následníčka & Koruna

KIERA CASS

  Ako ste si mohli všimnúť (ak čítate moje články, hlavne Read with me), tak mám rada Selekciu, o ktorej som Vám nedávno písala. A práve tam som spomenula, že séria mala mať pôvodne len tri časti (selekcia, Elita a Prvá), ale autorka sa nakoniec rozhodla trilógiu rozšíriť. Najprv som váhala, či si pokračovania prečítať alebo nie. Nevedela som čo čakať a nechcela som si pokaziť dojem a zážitok zo Selekcie ako takej. No na moje prekvapenie to vôbec neľutujem. Autorka nesklamala.
  Už len tým, že autorka nám podala na celú Selekciu celkom iný pohľad, pretože v knihe vidíme selekciu očami ich dcéry, Eadlyn, ma kniha upútala a musela som sa doslavo krotiť aby som ju "nezhltla". Už pri čítaní Selekcie ma zaujímalo ako to vidí Maxon, a preto som si Následníčku zamilovala. Aj keď autorka použila iný uhol pohľadu, ostala pri svojom písaní. Použila ten istý štýl, čo obdivujem. Obidve knihy na mne zanechali naozaj dobrý a príjemný pocit. Vôbec neľutujem, že som si tie knihy kúpila, aj keď sa tam pár mušiek (pre mňa, podľa mňa) nájde, ale ako už aj pri minulej "recenzii" knihy rozoberiem jednu po druhej.

  Následníčka sa odohráva dvadsať rokov po svadbe Americi, novej kráľovnej, ktorá vyhrala Selekciu, a Maxona, dediča trónu. Vládnu spolu už dvadsať rokov a majú štyri deti. Najstaršia je Eadelyn, ktorá sa narodila o pár minút skôr ako jej brat, dvojča Ahren. Obidvaja majú ešte dvoch mladších bratov. Keďže sa Eadlyn narodila skôr, dedičstvo trónu pripadá jej.
  Eadelyn sa už od malička pripravuje na túto dôležitú úlohu a je odhodlaná stať sa tou najlepšou kráľovnou akú si len dokážete predstaviť. Musím povedať, že Eadelyn mi presne pripomína jej rodičov, ale stokrát horších. Má vlastnosti obidvoch, ale sú oveľa silnejšie. To, že sa pripravuje na túto "úlohu" alebo jej osud, ktorý si nevybrala, no dostala do vienka a teraz je "majetkom" celej krajiny, ju už od mala značne poznačilo. Jej správanie je veľmi odmerané a chladné a presne takto to vníma aj väčšina obyvateľstva krajiny. Eadelyn je veľmi sebavedomá a tvrdí, že muža k vládnutiu nepotrebuje, pretože všetko dokáže aj sama.
  Jej otec však potrebuje vyriešiť konflikty v krajine, a tak navrhne svojej dcére, jeho následníčke, aby sa zúčastnila Selekcie a tým preňho získala viac času. Eadelyn nakoniec súhlasí hlavne kvôli otcovi, ale od začiatku má plán ako Selekciu zničiť a nikoho z uchádzačov si nevybrať. Počas knihy sa však všetko mení. Mení sa jej pohľad na lásku, manžela, ale taktiež sa mení aj Eadelyn samotná. Postupne začína prehodnocovať svoje priority.
  Koruna je pokračovanie Následníčky, veľké finále. Už v predchádzajúcej knihe si Eadelyn začína všímať zmeny, ktoré sa dejú. Nie len okolo nej, ale aj v nej samotnej. Jej počiatočný plán ako zničiť Selekciu a ostať bez manžela sa rozhodne nakoniec celkom zrušiť, pretože začína cítiť náklonnosť k jednotlivým uchádzačom o jej ruku. Selekciu však skomplikuje niekoľko udalostí, ktoré zmenia celý doterajší život následníčky. Kvôli nečakaným komplikáciám sa Eadelyn rozhodne nastúpiť na trón o čosi skôr. Stane sa novou kráľovnou. Tým pádom má oveľa viac povinností. Keďže to nie je jediná veľká vec, ktorá sa v jej živote deje, musí byť silná. Silnejšia ako kedykoľvek pred tým. 
  V krajine však stále žijú ľudia, ktorí ju spochybňujú a nechcú ju vidieť na kráľovskom tróne. Nechcú naďalej žiť v kráľovstve a chcú zmeny. Eadelyn si všetko uvedomuje a taktiež si začína uvedomovať koho miluje. Koho si vyberie. 
  Na konci knihy je to celkom nová Eadelyn a už už si myslíte, že sa rozhodne uskutočniť jej nový plán, o ktorom sa dočítate v knihe, tak sa rozhodne celkom inak. Poslúchne svoje srdce. Aby zabránila vzbure a zvrhnutiu monarchie a jej kráľovskej rodiny, na poslednú chvíľu sa taktiež rozhodne pre veľkú zmenu celej krajiny a politického prevratu aby vyhovela všetkým a jej samotného zničenia, ktoré niekto naplánoval.
  Táto kniha vo mne tiež zanechala skvelý pocit a po dočítaní som bola sklamaná, že už skončila. Musím však priznať, že som koniec očakávala aspoň trošku dlhší. Autorka napísala sotva stranový epilóg a práve z toho som bola smutná. Mohla to rozvinúť o trošku viac. 

  Obidve knihy sa venujú Selekciii, Eadelyn a všetkému okolo. Menej sa venujú politike. Mne osobne to vôbec nevadí, ale nakoniec to autorka mohla rozvinúť o trošku viac. Aj keď tam spomenula niektoré veľké zmeny pre celú Íleu, aj tak sa mohla aspoň o trochu viac venovať aj celej politike a politickej situácii v krajine.
  Celkový dojem z kníh je však úžasný. Knihy ma vôbec nesklamali, aj keď mi chýbala America, ale na druhej strane, Americinu nerozhodnosť, tvrdohlavosť a cieľavedomosť tentokrát stelesnila Eadelyn. Som veľmi rada, že nám autorka ukázala aj druhú stranu Selekcie a taktiež možnosť nahliadnuť do života Americi a Maxona o dvadsať rokov neskôr.
  Čiže ak ste čítali celú trilógiu a váhate si prečítať tieto dve pokračovania, určite ďalej neváhajte a prečítajte si ich. Mňa osobne vôbec nesklamali. A aj keď ste nečítali prvé tri knihy, tak na čo čakáte?

Girl online going solo

ZOE SUGG

Girl online going solo je tretia časť Girl online. Ak Vás aspoň trošku zaujímajú rôzne blogy a Youtube kanály, túto sériu kníh určite poznáte, pretože keď vyšla, strhla sa s ňou lavína. Keďže ju vydala Zoella, veľa blogeriek si ju šlo hneď kúpiť. Možno ani nie tak pre jej samotný obsah, príbeh, ale kvôli samotnej Zoelle. Ja som si tu knihu všimla, ale nelákala ma. To je u mňa so všetkým. Nikdy ma nestrhne ta prvá vlna. Práve preto som si tieto knihy kúpila až tento rok. O prvých dvoch častiach som Vám už písala a ako som už tam spomínala, neupútal ma len príbeh, ale samotná Penny. 
  Musím povedať, že vôbec neľutuj kúpu týchto kníh a ani tejto. Niektoré veci boli podľa mňa prehnané, pritiahnuté za vlasy, ale to sa dá prehliadnuť. Je písaná úplne ľahko na čítanie, angličtina je tam taktiež ľahká. Ja som knihu prečítala pred týžd§om a niečo a som naozaj rada za tieto knihy. Aj minule som spomínala, že máme s Penny niečo spoločné a stále to tam cítim, ale o tom neskôr. Poďme radšej na samotnú knihu.
  Príbeh sa odohráva po Noahovom turné, z ktorého odišiel a dáva si pauzu. Od koncertov, turné, hudby, rodiny, Penny, všetkých.. Stiahol sa do úzadia a nikto o ňom nič nevie. Ani Penny. Nevedia kde je, ani čo robí. Penny sa snaží cez to všetko preniesť a nechať Noaha v minulosti. Snaží sa žiť prítomnosťou. Sústredí sa na fotografovanie, na školu a kamarátov.
  S Megan sú opäť kamarátky. Megan sa dostala na prestížnu školu v Londýne a pozve Penny na návštevu. Tam Penny spozná dvoch zaujímavých ľudí. Prezradím Vám, že jeden z nich je chlapec, ktorý má o Penny záujem. Ale cíti to tak aj Penny? Čo všetko sa tým dvom prihodí?
  Druhá osoba je dievča, ktoré má taktiež s Penny niečo spoločné. Taktiež vie čo je to úzkosť, strach. Penny ju sotva pozná, ale rozhodne sa jej pomôcť a stanú sa kamarátkami.
  Penny sa skontaktuje s Leah aby pomohla svojej novej kamarátke. Zariadi im súkromné stretnutie v nahrávacom štúdiu, ale musí so sebou vziať aj Megan aby sa na ňu nehnevala. Všetko prebieha hladko, no o pár dní sa Penny dozvie niečo, čo by nikdy nečakala. Urobila to Megan alebo jej nová kamarátka? Naozaj by to spravila? Možno. veď ju sotva pozná.
  Penny je sklamaná a snaží sa to vyriešiť. Do toho všetkého je tu ten nový pekný chlapec, ale Penny nevie zabudnúť na Noaha, aj keď s týmto novým fešákom majú spoločné hobby.
  Nakoniec sa však stane niečo nečakané. Penny nevie čo má robiť. Je nahnevaná, cíti sa zradená a nevie či chce len kamaráta alebo niečo viac.

  Ako sa to všetko skončí? To sa rozhodne dočítate v knihe. A kopu ďalších vecí, ktoré som zámerne vynechala.

  Musím povedať, že Zoella sa pekne vynašla a to všetko ako pospájala a prevrátila jej vyšlo. Aj keď som si už od začiatku myslela, že tá dotyčná osoba ju len využila. Nemám ani čo knihe vytknúť. Je to pohodová kniha hlavne pre teen girls. Nechcem tým povedať, že iní ju čítať nemôžu, to nie, ale je to typ príbehu zo života 16-ročného dievčaťa, ktoré sa prvýkrát zamiluje a všetko sa točí okolo toho.
  Samozrejme sa tam dejú aj iné veci a musím povedať, že v knihe sa nachádzajú aj rady do života, aj keď sú skryté. Nie sú napísané v bodoch pod sebou, ale ak Vás trápi niečo podobné, určite tam nájdete pomoc. Neviem Vám povedať, ktorá kniha z tejto trilógie sa mi páčila viac, či menej. Mne prišli všetky narovnako. Pomohli mi, páčia sa mi, som rada, že som ich čítala a odporúčam Vám ich.

  Určite mi dajte  komentároch vedieť, či ste niektorú z týchto kníh čítali. Ak áno, aký máte na ne názor? A ak nie, chceli by ste si ich  prečítať?
  Ďalej so mnou môžete čítať Pád od Lauren Kate, Psia duša od W. Bruce Cameron a Siréna od Kiera Cass.
Nájdete ma tu:
Ask>> suzieT_blog
Meil>> suziet.blog@gmail.com
                                                                                                                                                          Suzie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára