Followers

12. júla 2017

Read with me

Ahojte,
dnes tu pre Vás opäť mám článok týkajúci sa kníh, ktoré milujem z celého srdca a pevne verím, že aj medzi Vami sa nájdu ľudia, ktorí milujú knihy tak ako aj ja. Minule som Vám napísala o 4 knihách, ktoré som pred tým prečítala a na konci som Vám povedala názvy kníh, ktoré som čítala teraz. Dúfam, že ste ich čítali so mnou aby sme ich mohli spoločne milovať, ale už to nebudem viac obkecávať a rovno poďme na to.

Elita & Prvá

KIERA CASS

  Tieto knihy som spojila dokopy keďže je to pokračovanie Selekcie, o ktorej som Vám písala minule. MI LU JEM tento príbeh. Musím priznať, že v každej knihe som mala problém s prvými kapitolami, pretože boli nudnejšie a pre mňa nezaujímavé, ale potom sa všetky knihy geniálne rozbehli a ja som sa do nich zamilovala a už teraz zvažujem, že si ich opäť prečítam.
  Milujem všetky postavy, ktoré v príbehoch, vlastne v jednom celom príbehu, vystupujú. To, ako autorka vykreslila postavy, ich vlastnosti a vlastne všetko čo sa postáv týka je úžasné. Každá postava je iná a niečím výnimočná. Zo začiatku ma štvalo ako sa America nevie rozhodnúť, ale od začiatku som vedela, že sa do Maxona zamiluje, aj keď nie všetko tomu nasvedčovalo. (Áno, už aj podľa toho, že sú ´dalšie diely kníh sa dá povedať ako to nakoniec skončí.)
  Obidve knihy boli až do konca napínavé a čo mňa osobne štvalo, ale zároveň tešilo, bolo to, ako sa knihy končili. V posledných kapitolách sa vždy stane niečo, čo nečakáte a zúfalo chcete vedieť ako to napokon skončí. A práve to Vás núti siahnuť hneď po ďalšej knihe. A keď všetko dočítate, zrazu sa cítite divne. Neviete či máte plakať alebo sa tešiť. Ja som na konci knihy Prvá úprimne mala slzy v očiach, ale pri konci som čakala niečo viac. Jednoducho ma ten Epilóg neuspokojil tak, akoby som si predstavovala. Podľa mňa to mohla autorka aspoň trošku viac rozvinúť.
Ale teraz to rozoberiem postupne.

  Elita je podľa mňa dobrá kniha, ktorá sa dobre číta a je príjemná. Je písané ako aj Selekcia. Chcem tým povedať, že autorka používa ten istý štýl písania. Avšak niektoré úseky knihy sa mi nepáčili, pretože mi prišli zbytočné a zdĺhavé. Čo ma taktiež štvalo, bolo ako sa America už už rozhodla koho si vyberie, no potom sa stretla s tým druhým a už opäť nevedela. Keďže to ani jeden z nich nemal ľahké, autorka nám postupne priblížila aj ďalšie charaktery. Ukázala "pravá" stránky ostávajúcich dievčat a tým nám vlastne umožnila "spoznať" ich. Kniha opäť končila neurčito a nútila ma pokračovať v čítaní. Čiže ma viedla k ďalšej knihe.
  Prvá mala byť oficiálne posledná kniha, čiže vyvrcholenie Selekcie. Autorka opäť použila svoj typ písania, ktoré sa mne osobne páči. Celá Selekcia je písaná z pohľadu Americi, ktorá postupne zisťuje s kým chce stráviť zbytok svojho života. Ani pri tejto knihe pre mňa nebol výnimkou nezaujímavý začiatok, ale kniha sa hneď rozbehla. Bola "akčnejšia" ako Elita a taktiež si America začala dávať dohromady svoje myšlienkové pochody. Počas Selekcie sa stalo mnoho vecí a nie je výnimkou ani jej koniec. Maxon sa napokon rozhodne nechať v paláci len tri dievčatá aj keď vie, koho miluje a koho chce mať po svojom boku po celý jeho život. Na túto chvíľu človek čaká už od začiatku, no autorka sa s nami nemaznala a ako je u nej už zvykom, tesne pred koncom sa príbeh opäť celý zvrtol a Vy ste celá napätí a v očakávaní čo sa stane, ako to celé skončí. To Vás núti čítať ďalej. No a potom príde celý koniec. Už vyššie som spomínala, že som s koncom bola sklamaná a to pretože som čakala trošku viac. Úprimne poviem, že autorka sa mohla s koncom, epilógom, mohla pohrať trošku viac, trošku viac ho rozvinúť.
  Ale koniec koncov musím povedať, že som naozaj rada za túto sériu, ktorá mala mať pôvodne len 3 diely, ale autorka sa rozhodla pokračovať a napísala ďalšie 3 knihy (ak sa nemýlim). Následníčka a Koruna sú knihy, ktoré sa dejú už po selekcii a zachytávajú život ich dcéry, ktorá taktiež prežije Selekciu, ale trošku inú. No o týchto knihách Vám napíšem v ďalšom Read with me.
  Ešte je tu kniha Happily ever after, ktorá rozpráva rôzne príbehy a poviedky, ktoré by mali byť podané od iných ľudí, nie od Americi, ktoré sa stali počas Selekcie. Táto kniha je vlastne doplnok k tejto trilógii - pentalógii.
  Americu som si hneď obľúbila a určite na ňu len tak rýchlo nezabudnem. Už som aj povedala, že si tieto knihy chcem prečítať ešte raz a určite toto slovo dodržím, pretože tento príbeh je síce jednoduchý, no úžasný. Ako som už v minulom Read with me pri popisovaní Selekcie spomenula, že mi pripomína Hry o život vo viacerých detailoch, zo začiatku mi to prekážalo, no počas čítania a pokračovania kníh, príbehu, som na tu zabudla a sústredila sa viac na celkový príbeh a hlavných hrdinov. Moje posledné slová k týmto knihám: Určite stoja za prečítanie a rozhodne neľutujem ich kúpu. U mňa prachom nezapadnú.

Girl online on tour

ZOE SUGG

  V minulom Read with me som čítala girl online (prvý diel) a teraz som čítala dvojku, čiže Girl online o tour. Ako som už pri jednotke písala, kniha mi príde určená skôr pre násťročných.
  16ročná Penny sa vydáva na turné s jej priateľom, spevákom, pre ktorého je to niečo nové a výnimočné. Penny je pre neho jedinečná a snaží sa mu pomôcť ako len vie. Snaží sa byť jeho oporou, no vždy keď s ním chce byť celkom sama, stane sa niečo, čo ich oddelí. Väčšinu času je Penny v autobuse alebo na hotelovej izbe, aj ke´d jej Noah sľúbil, že v každom meste budú mať Magický deň a strávia ho spolu. No ta sa nedeje. Penny je zúfalá a smutná z toho, že si na ňu Noah nevie nájsť čas a akoby toho nemala málo, niekto z "fanúšikov" sa ju snaží zničiť.
  Príbeh je jednoduchý a číta sa ľahko a plynule. Ja som ju opäť čítala v angličtine a kapitoly boli naozaj krátke. Neviem aké dlhé sú v iných jazykoch. Ako už aj v jednotke a j v dvoje sa vyskytujú články, ktoré Penny počas príbehu píše. To sa mi tom naozaj páči. Taktiež môžeme vidieť správy a emaily, ktoré Penny posiela/dostáva. 
  Musím uznať, že kniha je skvelá na oddych a pre dievčatá, ktoré majú rady romantiku, je toto správna voľba. Ak ste nečítali jednotky, ale siahli by ste hne´d len po dvojke, podľa mňa by ste pochopili dej tejto knihy, aj ke´d by ste možno nechápali niektorým záležitostiam, ktoré majú dopad z minulosti až do prítomnosti. 
  Za seba musím opäť povedať, že som z tejto knihy mala dobrý pocit a páčilo sa mi ako sa to celkovo vyvíjalo, no niektoré veci som vôbec nečakala a niektoré zas boli pritiahnuté za vlasy. V prvej knihe sa mi nepáčil koniec, no pre tejto knihe sa Zoella  zlepšila a koniec sa mi páčil viac. Musím uznať, že mi koniec pripomínal Kieru Cass, ktorá takto zakončovala Selekciu a Elitu. Práve takéto zakončenia nútia ľudí pokračovať v čítaní a dávajú nám nádej na ďalšie pokračovanie. 
Celkovo Vám knihu odporúčam, ale stále s myslím, že kniha je skôr pre mladšie, násťročné dievčatá, ktoré majú rady romantické príbehy. Určite si pri čítaní prídete na svoje a pristihnete sa pri tom, ako nad tým príbehom rozmýšľate a predstavujete si akoby to mohlo skončiť.  Takže aj táto kniha stojí za prečítanie.

  Vlastne, nedávno som nad tým rozmýšľala a uvedomila som si, že s Penny toho mám celkom dosť spoločné na to, že je vlastne vymyslená. Ona má 16, ja mám 16. On píše anonymný blog tak ako aj ja. Obidve máme brata, ktorý nám síce lásku neprejavuje denno denne, ale je tu pre nás keď ho potrebujeme. Obidve robíme to, čo nás baví. A obidve sa strápnime na každom kroku. Je tu toho aj viac..ľudia, ktorí by ma poznali, vedeli by o čom hovorím :)

  Každopádne..ak chcete čítať spolu so mno ďalší "mesiac", tak si pozrite knihy: Následníčka a Koruna od Kiera Cass a Girl online going solo od Zoelly.
dúfam, že sa aspoň niekomu tieto články páčia. Určite mi dajte dole v komentároch vedieť či ste tieto knihy čítali alebo ich čítať ešte len budete. Poprípade Vás názor :)
Nájdete ma tu:
Ask>> suzieT_blog
Meil>> suziet.blog@gmail.com
                                                                                                                                                          Suzie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára