Followers

3. júla 2017

Homemade cereals

Three times otherwise

Ahojte,
dnes tu pre Vás mám opäť recept a po dlhšej pauze nový článok. Popravde, tento článok mal vyjsť už minulý mesiac, ale nejako som sa nevedela dokopať dať všetko dohromady, sadnúť si a začať písať. O všetkom čo sa dialo sa určite onedlho dozviete v novom článku, ktorý chystám. No vráťme sa k podstate tohto článku. Ja osobne si cereálie z obchodu nezvyknem kupovať, a preto sa snažím piecť si vlastné. Veľmi veľa receptov už na Internete môžete nájsť, ale keďže ja mám špeciálnu diétu, je pre mňa veľmi ťažké nájsť recept, ktorý by som mohla vyskúšať. Minulý mesiac som však vyskúšala tri recepty, ktoré sú v podstate totožné, ale dnes Vám ich všetky predstavím. Sú naozaj jednoduché a je len na Vás aké prísady pridáte. Tým myslím, že ak nemáte radi škoricu, pridajte kakao alebo kľudne vanilku. Ale bez ďalšieho obkecávanie, poďme hneď na to.

1.
  • 60g ovsenej múky
    Takto vyzeralo moje cesto.
  • 1 ČL roztopeného kokosového oleja
  • 1 PL rozdrvených  ľanových semienok (ja som pridala aj chia semienka)
  • škorica
  • 3 PL medu
  • voda- podľa konzistencie
          > Taktiež môžete pridať kokos, kakao, vanilku..na čo máte chuť
  1. Najprv zmiešajte všetky suché suroviny a med.
  2. Pridajte olej, zmiešajte a začnite pridávať vodu.  > postupne, kým zmes nie je "lepkavá")
  3. cesto rozprestrite na plech vystlaný papierom na pečenie. Mokrými rukami ho rovnomerne "utľapkajte". Ja som si nožom narezala línie aby sa mi potom lepšie od seba lámali a mali pravidelné tvary, ale je len na Vás ako to urobíte, pretože môžete tvarovať aj guľôčky.
  4. Pečte 10-15 minút pri 180 stupňoch.
          > Nenechávajte ich v rúre dlho, pretože budú tvrdé.
2.
Takto vyzeralo cesto-navlas rovnaké ako
predchádzajúce. No nie?
  • 220g vločiek
  • kokos (voliteľné)
  • 4 PL medu
  • 1 ČL škorice
  • 4 PL vody/mlieka
  • štipka sódy bikarbóny
  1.  Vločky rozmixujeme s kokosom na múku. Ja osobne som kokos nepoužila a musím povedať, že aj bez neho sú tieto cereálie vynikajúce.

  2. Všetko zmiešame dokopy, až kým nevznikne cesto.
  3. Cesto "utľapkáme" na plech vystlaný papierom na pečenie.
  4. pečieme 15-20 minút na 165 stupňoch.
  5. Po upečení rozlámeme na menšie kúsky..ja som postupovala ako pri prvom recepte.   
          > Cereálie by sa mali trošku nafúknuť, ale ak nepridáte sódu nenafúknu sa a budú v podstate ako tie v prvom recepte. Ak ich chcete chrumkavejšie, po rozlámaní na menšie kúsky ich na chvíľu ešte vložte do rúry.

 3.
K tomuto receptu Bohužiaľ fotku nemám, ale ak si ich chcete predstaviť, vyzerali rovnako ako prvé dva recepty, pretože sa mi s nimi nechcelo babrať a bola som lenivá tvarovať ich ako guľôčky. A vlastne musím uznať, že z tohto cesta sa ani guľôčky poriadne tvarovať nedali. Ale za vyskúšanie stáli.
  • 1/2 mlieka
  • 1/4 ČL prášku na pečenie
  • 1/4 ČL sódy
  • 1/3 šálky hnedého cukru (ja som použila med)
  • 1 ČL škorice
  • 1 šálka múky
  • 1 PL oleja
         > Mne to možno nevyšlo tak ako malo kvôli medu. Preto Vám odporúčam vyskúšajte ich s cukrom a určite mi dajte vedieť ako ste dopadli.

  1.  Myslím, že postup nie je ani potrebné uvádzať. (ani pri originálnom recepte nebol) Pretože vlastne zmiešate všetko dokopy a vytvarujete ako len chcete. Či už guľôčky alebo štvorčeky. Ak ste leniví ako ja, urobíte štvorčeky :P
           > Ja som ich ešte pred koncom pečenia pokropila medom a musím povedať, že to bol dobrý nápad. Ak chcete aby sa Vám trošku skaramelizovali, vyskúšajte ich pred koncom pečenia posypať cukrom.

Dúfam, že nejaký z mojich receptov vyskúšate a dáte mi vedieť ako Vám chutili. Ak máte aj Vy nejaký dobrý recept na cereálie, určite sa oň podeľte dole v komentároch. A ešte jedna otázka na Vás.. s čím máte cereálie najradšej? :)
Nájdete ma tu:
Ask>> suzieT_blog
Meil>> suziet.blog@gmail.com
                                                                                                                                                          Suzie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára