Followers

22. apríla 2017

Read with me

Ahojte,
dnes tu pre Vás mám opäť niečo nové. niečo, čo na mojom blogu ešte nebolo. Keďže možno viete, že rada čítam, chcem sa s Vami podeliť o moje postrehy a zážitky z kníh, ktoré som prečítala. chcela by som to robiť v nejakých pravidelných intervaloch a tieto štyri knihy, ktoré môžete vidieť hore na fotke, som prečítala za posledné štyri mesiace. Niektoré som čítala dlhšie a niektoré som hneď zhltla. Chcete vedieť ktoré? Tak pokračujte v čítaní.

Kam zmizla

GAYLE FORMAN

  O tejto knihe som Vám už písala v My winter loves. Knihu som čítala ešte v zime (pochopiteľne) a musím povedať, že ma neskutočne oslovila, Prvú časť knihy som čítala pred rokom a tento rok som prečítala jej pokračovanie. Najprv som nevedela čo mám čakať, ale potom som bola naozaj príjemne prekvapená.
  Kniha je písaná z pohľadu Adama, čiže je to trošku iné, ale tak zaujímavo iné, keďže hovorí tam ako on videl tie veci čo sa stali a myslím si, že je to len dobre, že sa takto autorka rozhodla. Keby to písala ako prvú knihu (z pohľadu Mii), nebolo by to také pútavé a podľa mňa by to mohlo byť aj nudné.Všetko sa to odohráva po Miinej nehode, presnejšie tri roky na to.
  Kniha je písaná takým istým štýlom ako prvá. myslím tým, že sa odohráva ako krátke časové rozpätie- pár dní. Až na konci knihy sú spomenuté vzdialenejšie dni. Taktiež ako v prvej knihe, aj tu autorka používa prelínanie dejov- minulosť a prítomnosť. Spomienkami vysvetľuje čo všetko sa stalo a prečo sú veci tak ako sú. 
  Pre mňa bola kniha naozaj pútavá a zaujímavá. po prečítaní prvej knihy som vedela, že pokračovanie bude, keďže to bolo ukončené tak nejak bez konca (autorka si nechala otvorené dvierka pre novú knihu?). Ak zostanem je naozaj pútavá kniha, ktorá Vás núti čítať ďalej a zistiť ako sa Mia napokon rozhodne. Ostane žiť alebo sa rozhodne pridať ku svojej rodine a zomrie? Kam zmizla Vám ponúka vysvetlenie na Miino rozhodnutie a to, ako to videl Adam. Pre mňa to bola taktiež zaujímavá a pútavá kniha, ktorá je však trošku predvídateľná. 
  Knihy Vám rozhodne odporúčam ak sa nájde niekto kto ich nečítal. Ja rozhodne neľutujem, že som si knihy kúpila a prečítala. Tieto patria k tým, ktoré som doslova zhltla  za pár dni.

Kam zmizla Aljaška

JOHN GREEN

  Po prečítaní následujúcej vety sa prosím nesmejte. Toto bola moja prvá Greenovka, ktorú som prečítala. Ja patrím k ľuďom, ktorých prvá vlna nikdy nezmetie. Neviem prečo, ale keď niekto o niečom stále hovorí (či už je to kniha alebo film) nepozriem si to (neprečítam si to). jednoducho sa tomu budem aj vyhýbať. Inak tomu nebolo ani v prípade Johna Greena. Jednoducho ke´d všetci hovorili aké skvelé knihy má, neprečítala som si ich.
  Niekedy koncom zimy som si však do nákupného košíka na Internete vložila knihu Kam zmizla Aljaška. Viem, že túto knihu predtým čítala kamarátka, čiže som vedela, že niečo také existuje. Nikoho som a nepýtala či sa mu páčila a ani recenzie som si nečítala. pre mňa to bola taká mačka vo vreci, keďže som nevedela čo mám čakať.
  Knihu som čítala asi tri týždne. Nie je to vôbec hrubá kniha, ale ja mám naozaj veľmi málo času na čítanie aj na všetko ostatné, keďže  mám školy a všetkého až po krk. Ale nebudem Vám klamať a hneď poviem, že táto kniha ma vôbec nezaujala. Od prvej kapitoly až po poslednú tam boli možno dva alebo tri okamihy, kedy som chcela vedieť čo sa stane. Ale to bolo všetko. Pre mňa to bolo nemastné-neslané. Jednoducho nezáživné. Nadávky mi v knihy vyslovene prekážali a podanie tohto príbehu mi neprišlo vôbec zaujímavé. Viem, že autor sa to snažil písať ako teeneger (keďže príbeh je o nich), ale príde mi, že sa nevedel dokonale vcítiť do tejto postavy. Áno, stredné internátne školy sa v našich krajinách líšia, ale to môj názor aj tak nemení.
  Ako som už povedala, vulgarzmy a niektoré scény mi vyslovene prekážali a nie všetci sú takí, akých tam autor opísal. Zvrat v knihe patril k tým dvom scénam, ktoré ma zaujali, pretože som to nečakala. Nechcem napísať čo sa tam stane (pretože spoiler), ale nikdy ma nenapadlo, že to takto autor urobil. 
  Záver knihy bol pre mňa prepadák, pretože to vlastne nijako neukončil. Pre mňa je táto kniha stále otvorená lebo neviem, čo sa stalo (prečo sa to stalo). Začal to riešiť, ale v skutočnosti to nikdy nevyriešil. Možno chcel, aby sme sa cítili ako Rambo (on rozpráva ten príbeh; postava), no na mňa to takto nefungovalo a je ťažké povedať, čo tým chcel autor povedať.
  Neviem či sa niekedy k tejto knihe vrátim, ale ako prvá Greenovka, ktorú som prečítala to bolo pre mňa naozaj sklamanie.

Girl online

ZOE SUGG

  Ako som už vyššie písala, že ma prvá vlna nikdy nezmätie, platí to aj pri tejto knihy. Ak len trošku sledujete blogerský a youtuberský svet, určite ste túto knihu videli u viacerých blogeriek alebo youtuberiek. Nie je to vôbec horúca novinka a ja som si ju kúpila niekedy na začiatku marca.Kúpila som si ju v angličtine, pretože si ju chcem zlepšiť. Zo začiatku som sa toho bála. Bála som sa, že nebudem rozumieť a nakoniec ju ani nedočítam, a preto som sa k tejto knihe nevedela dokopať. prečítala som kapitolu. A týždeň druhú. Tretí týždeň tretia kapitola. No potom som sa do knihy naozaj začítala a kniha ma upútala. Bála som sa zbytočne, pretože knihu som do mesiaca úspešne dočítala a som veľmi rada.
  Kniha je podľa mňa určené vekovému rozpätiu 12 až 18 (maximálne 20) rokov. No nikoho nesúdim. Vychádzam len z toho, že hlavná postava, Peny, má 15 o chvíľu 16 rokov.
  Kniha hovorí jej príbeh a o tom, akí ľudia dokážu byť, ako sa dokážu zmeniť a ublížiť, Hovorí vlastne o tom, aký je dnešný svet a ľudia sú zákerní, robí im radosť cudzie nešťastie. Do chrbta Vás bodne aj Vaša bývala najlepšia kamarátka len preto, lebo ste "lepšia" ako ona.
  Penny má vlastný blog, ktorý vedie anonymne a so svojimi sledovateľmi sa delí o svoje zážitky a postrehy zo života. Jednak ľuďom radí a jednak si ona pýta rady. po nepríjemnej autonehode máva záchvaty paniky, ktoré sa postupne naučí zvládať vďaka niekomu. Celý život jej taktiež pomáha jej najlepší kamarát Eliot, ktorý ju sprevádza ďalším dobrodružstvom, ktoré sa však končí katastrofou, ktorú nikto nečakal. Zničí to Pennin život? Stratí všetko čo získala? Alebo jej pomôžu ľudia, na ktorých jej záleží? Môže byť všetko ako predtým? Rada by som Vám povedala všetko, ale to nemôžem. Musíte si prečítať knihu aby ste sa to dozvedeli.
  Kniha ma upútala, páčila sa mi a pomohla mi v rôznych smeroch. Zoella do knihy vložila príspevky z Penninho blogu, ktoré sú naozaj zaujímave a veľa ľu´dom možno pomohli. Aj ja som si nejaké veci vzala k srdcu.
  Keďže Penny je moja rovesníčka, príbeh mi nie je cudzí a dokážem sa vžiť do toho čo prežíva. Knihe nemám čo vytknúť a som veľmi rada, že som ju prečítala. Jediné čo sa mi nepozdáva je koniec. Aj pre tejto knihe musím povedať, že závar bol taký nemastný-neslaný. Pre mňa to bol divný koniec. keby som túto knihu písala ja, určite by som to takto nezakončila, ale vieme, že kniha má pokračovanie, čiže toto je pozitívum. Ale to nemení nič na tom, že neľutujem. Neľutujem kúpu a prelúskanie sa touto knihou. Za mňa určite áno.

Selekcia

KIERA CASS

  Ako poslednú knihu tu mám Selekciu. T´to knihu som prečítala v pondelok a hneď v utorok som si objednala pokračovanie. Neviem či bol okolo tejto knihy nejaký rozruch, pretože som nič také nepostrehla, ale nejako sa ku mne dostala. Plánovala som si ju kúpiť ešte pred Vianocami, ale nejako sa nestalo. potom si ju kúpila kamarátka a tiež si hne´d bežala kúpiť pokračovanie. Ja som v tej dobe čítala Kam zmizla Aljaška, a tak som si Selekciu pridala len do Wishlistu, aby som na ňu nezabudla.
  Aj túto knihu som doslova zhltla. Začala som ju čítať vo štvrtok alebo piatok (cez veľkonočné prázdniny) a ako som už spomínala, dočítala som ju v pondelok, čiže môžete mi veriť, že ma upútala.
  Prvé kapitoly má trošku iritovali, keďže mi prišli ako okukané z Hier o život a Divergencie. Neviem či sa autorka skutočne inšpirovala týmito knihami alebo sa to zdalo len mne, no zo začiatku mi to jednoducho vadilo, keďže v Hrách sa delili na kraje a v Divergencie na frakcie. V Hrách volili do hier tu do Selekcie a v Divergencii do frakcií. V hrách bol Kapitol, tu bol kapitol. Hry boli po vojne aj Selekcia bola po vojne. Našla som pár znakov, ktoré sa takto dajú porovnávať a to ma zo začiatku otravovalo, ale potom, po začítaní a dostaní sa do príbehu, to pominulo.
  Príbeh je naozaj pútavý a trochu mi pripomína nejaký Barbie film. Nápad je určite výborný. Podanie nie je vôbec zlé. Jediné čo mi vadí je vykresľovanie (opisy a vonkajšia charakteristika) postáv. Autorka postavy málo vykresľuje, a preto si ich nedokážem dokonale predstaviť. Taktiež niektoré pasáže mi nedávali zmysel, no to je podľa mňa len zlý preklad. Moja kniha taktiež obsahovala dosť tlačových chýb. (Kamarátka ich nepostrehla, preto píšem moja kniha.)
  Ale to ma v čítaní neodradilo. Príbeh je vážne pútavý a zaujímavý. Možno trošku predvídate čo sa stane, ale potom sa udeje niečo, čo vôbec nečakáte a to Vás prekvapí.
  Taktiež sa mi páči hlavná postava, America. Páči sa mi jej povaha. Je drzá a stojí si za svojím. Pomáha rodine a robí všetko pre lásku. Nebojí sa a myslí aj na ostatných. 
  Koniec knihy je pre mňa naozaj úžasný, pretože to autorka zakončila najlepšie ako mohla. To ako to podala a napísala ma povzbudili ku kúpe pokračovania, na ktoré sa neskutočne teším. U mňa kniha fungovala aj ke´d som zo začiatku musela prekusnúť inšpiráciu (?) z cudzích knižiek. Avšak to nič nemení na tom, že kniha naozaj úžasná a určite Vám ju odporúčam.


Určite mi dajte vedieť, ktoré knihy ste čítali a ako sa Vám páčili. Alebo či sa niektorú z týchto kníh chystáte prečítať.Za každú odozvu budem vďačná a tieto články určite čakajte, aj keď neviem v akých intervaloch, pretože to závisí od školy a od môjho voľného času. Dúfam, že som Vás aspoň trošku inšpirovala a pomohla som Vám, aby ste začali čítať, ale nevedeli ste čo. Teraz sa chystám čítať pokračovanie Selekcie - Elita a Prvá a pokračovanie Girl online - Girl online on tour. Čo sa chystáte ďalej čítať Vy?
Nájdete ma tu:
Ask>> suzieT_blog
Meil>> suziet.blog@gmail.com
                                                                                                                                                          Suzie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára