Followers

22. apríla 2017

Day off

Ahojte,
dnes tu pre Vás mám článok, nad ktorým som rozmýšľala už dlhšiu dobu, pretože aj ja ho potrebujem. Myslím si, že keď ho "vypustím" do sveta, pomôžem tým sebe aj Vám. Prečo? Pretože mi to pomôže dodržiavať to a urovnať si nejaké veci v hlave.
Všetci raz za čas potrebujú "vypnúť". Úplne. Niekto to praktizuje častejšie a niekto vôbec. Obidva prístupy sú podľa mňa zlé a viem o čom hovorím. Ja si skoro nikdy nedoprajem takýto "Day off" a moje telo a myseľ na to veľmi dopláca. Preto som sa rozhodla o tom napísať, aby mi to pomohlo- a motivovalo ma to.
Vaše telo i myseľ si zaslúži oddych, pretože (u väčšiny ľudí) pracuje 24 hodín 7 dni v týždni a nesťažuje sa. A ak sa nejako sťažuje (bolesti alebo iné prejavy), mali by ste ho poslúchať. V tomto prípade si určite neberte príklad zo mňa, pretože ja svoje telo neposlúcham, a potom  na to sama doplácam. Myslím, že viete čo tým chcem povedať. Toto bola pár slov na úvod a môžeme ísť hneď na to.

1. Doprajte si oddych

Celý tento deň má byť oddychový. Pre Vás, Vaše telo aj Vašu myseľ. Každý oddychuje iným spôsobom, preto si vyberte druh oddychu aký vyhovuje Vám. Myslite na to, že oddychovať máte celý deň, preto zabudnite na všetky povinnosti a úlohy (doma, v škole či v práci). Je to deň, kedy máte oddychovať, zregenerovať a ako som v úvode povedala, "vypnúť". Určite sa na nikoho v tento deň nehnevajte a ani sa s nikým nehádajte.
Môžete ostať pokojne celý deň aj v posteli. Vyskúšať jogu. Ísť na nákupy (aj online nákupy dokážu liečiť). Alebo sa len tak prejsť do lesa.


2. Robte niečo, čo Vás baví

Ale aj pri tomto myslite na to, že máte oddychovať, čiže nech to nie je nič namáhavé. Pod slovíčkom "namáhavé" každý rozumie niečo iné, ale uvedieme si príklad..ak nikdy nebeháte, tak určite si nechoďte zabehnúť 10 km. No na druhej strane ak behávate pravidelne a 10 km je pre Vás malina, tak si kľudne tých 10 km odbehnite. Beh je skvelý. Pomôže Vašemu telu aj mysli. Parádne to totiž vyvetrá hlavu.
Ak máte radi vyšívanie, vyšívajte. Ak radi maľujte, maľujte. Ak radi píšete, píšte. Určite si každý z Vás nájde niečo, čo ho baví a napĺňa a relaxuje pri tom.

3. Filmy a seriály

Dnešná doba je tak uponáhľaná, že človek nemá čas si ani pozrieť svoj obľúbený seriál či film. Viem o čom hovorím. Tak prečo si v tento deň nepozrieť tých 10 epizód, ktoré ste zameškali? Alebo prečo si nepozrieť film, ktorý ste chceli vidieť pred mesiacom? S týmto sa dá tiež skombinovať veľa vecí. Pozvite napríklad kamarátov a určite sa budete mať skvelo. Jedlo+filmy/seriály+SPA+kamaráti=určite úžasný večer.
Alebo choďte do kina ak nechcete ostať doma. Je veľmi veľa vecí, ktoré môžete robiť.

4. Prechádzka

Ako som už vyššie spomenula, choďte na prechádzku. Opäť je to skvelý liek na telo i dušu. Ak máte psíka, vezmite aj jeho. Aj kamarátov a rodinu. Ve´d prečo nie. Aspoň sa spolu budete tráviť viac času. Kľudne si urobte aj piknik.
No ak patríte k ľuďom, ktorým je lepšie samým alebo proste nemáte chuť na spoločnosť, choďte sami. Nikto Vám v tom brániť nebude. Aj mne niekedy padne byť samej viac ako s niekým. Aj toto človek niekedy potrebuje.

5. Kniha

Už pri filmoch a seriáloch som hovorila o uponáhľanej dobe a poviem to aj tu, pretože ja sama nemám vždy čas na knihu. Síce čítanie milujem, niekedy jednoducho nemám čas ani na to. Aj toto je o dôvod viac prečo si dopriať takýto "Day off". Určite máte plno kníh, ktoré by ste chceli prečítať alebo máte rozčítané, tak už si len určte deň, kedy ich budete čítať- Nepoznám nič lepšie ako keď vonku prší, ja mám čaj, som pod dekou a čítam si. Najlepší pocit.

6. Rodina a kamaráti

Aj o tomto som už písala hore. Ako môžete vidieť všetko je to spolu poprepájané. Niekedy človek nemá čas ani na vlastnú rodinu či kamarátov. Ako to už dnes bohužiaľ chodí, nemáme na nikoho čas. Ani sami na seba. Aj s blízkymi ľuďmi môžete oddychovať. Veď kto je pre Vás väčšou oporou ako oni? Kto Vás lepšie pozná? Aj deň strávený s nimi môže byť fajn. Môžete ísť na výlet, piknik alebo si spraviť filmový večer. Čokoľvek čo Vás baví a máte radi.

7. Zabudnite na školu, prácu a hlavne stres

Tento deň má byť oddychový a regeneračný, a preto by ste mali na všetky tieto faktory hneď zabudnúť. Nemáte si robiť starosti. Doprajte si trošku regenerácie pre Vaše telo a myseľ. Nič sa nestane keď na jeden deň na všetko zabudnete a oddýchnete si. Vážne si oddýchnete. Môžete si dopriať kúpeľ, dobré jedlo, masky na pleť, manikúru...hocičo, čo Vám pomôže na všetko zabudnúť a relaxovať. Buďte kreatívni a celý deň si pokojne naplánujte.

Budem veľmi rada, ak mi do komentárov napíšete či si takéto dni niekedy doprajete a ak áno, ako často? Čo v takéto dni robíte? Pomáha Vám to? Všetci sa tak spoločne môžeme inšpirovať a ak by ste mali záujem, rada Vám napíšem môj plán na "Day off". 

Nájdete ma tu:
Ask>> suzieT_blog
Meil>> suziet.blog@gmail.com
                                                                                                                                                          Suzie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára