Followers

7. marca 2017

10 things you should do everyday

Ahojte,
dnes tu pre Vás po dlhšej a náročnej prestávke, ktorá pre mňa bola bohužiaľ nevyhnutná. Prečo? Dúfam, že sa to čoskoro dozviete. Ale späť k téme. Mám tu pre Vás článok o 10 veciach, ktoré by podľa mňa mal robiť každý z nás každý deň. Ja sa ich snažím dodržiavať, aj keď nie všetko sa dá robiť každý deň, hlavne ak ste leniví ako ja alebo sa Vám poste ako mne nechce vstať ráno o 10 minút skôr. Ale už dosť rečí, poďme rovno na to.

1. Piť vodu
Počas dňa by ste mali prijať dostatok tekutín, ktoré vaše telo potrebuje. Nechcem tu písať, že by ste mali vypiť 2-3 litre vody, pretože podľa mňa je to individuálne. Podľa mňa, Vy musíte vedieť, koľko vody Vaše telo potrebuje. Ak Vám stačí 1,5 litra,tak pite 1,5 litra denne, ale čistej vody, poprípade nesladeného čaju. Nič iné sa nepočíta. Ja som sa v poslednej dobe naučila vypiť niečo okolo 2 litrov čistej vody, ale nepočítam prvý pohár vody, ktorý do seba dostanem (v školský deň) pred 7 ráno. Každé jedno ráno, či už je to víkend alebo školský deň, začínam pohárom (okolo 400 ml) čistej vody. Cítim sa lepšie, pretože mám problémy s trávením a s kyselinami a vážne mi toto pomáha. A nejde tu len o trávenie. Tento každodenný ranný pohár čistej vody Vás nakopne. Určite to vyskúšajte.

2. Čistenie pleti
Hneď sa priznám a poviem Vám, že toto je pre mňa najťažšie dodržiavať. Cez týždeň vstávam 6.30 a hneď mierim do kúpeľne, ale tam si len tvár opláchnem. Nepoužívam nič na očistenie ani na hydratáciu. Len si umyjem tvár čistou vodou. To je všetko. Jednoducho som lenivá vstať o 5 minút skôr aby som si ju stihla ešte vyčistiť a natrieť krémom. Ani večer sa o ňu poriadne nestarám. Pred sprchovaním ju len odlíčim. V sprche ju spláchnem vodou a pred spaním natriem krémom. To je všetko. Cez víkend sa to snažím zmeniť a aspoň trošku sa o ňu starať, ale to určite nestačí. Preto som sa rozhodla tento týždeň zmeniť a budem toto všetko dodržiavať. Uvidíme, aké to bude mať "následky".
Ale určite nezanedbávajte svoju tvár ani pokožku. Preto sa o ňu pekne starajte. Ako ráno tak aj večer.


3. Čistenie zubov
Myslím, že toto nie je ani potrebné sem písať, ale aj tak. Nezabúdajte ani na svoje zuby. Aj ony sú dôležitou súčasťou nášho tela, a preto sa o nich treba taktiež dobre starať. Nezabúdajte ich vyčistiť ráno a večer. Ráno už len z toho dôvodu, aby ste mali svieži dych po celý deň. Myslím si, že aj používanie dentálnej nite je dôležité.
Viem, že tento obrázok nie je majstrovské dielo, ale chutilo to naozaj dobre :)
4. Jedzte zdravo
Aspoň sa o to snažte. Nevravím, že sa teraz musíte striktne stravovať zdravo, ale aj malé kroky sú vítane. Avšak určité nie je pre Vaše telo prospešné každý deň sa stravovať vo fastfoodoch alebo jesť sladkosti. Nevravím, že raz za čas nie je dobré dopriať si, ale nie každý deň. Určite si nejaký deň, ktorý bude Váš "CHEAT DAY". Ostatné dni sa aspoň snažte jesť zdravšie. Namiesto chipsov si dajte sušené ovocie. Namiesto cukríkov si dajte jahody alebo čučoriedky. Všetko je to len o Vás a o Vašej vôli.

5. Pohyb
Určite by ste do svojho dňa mali začleniť aj pohyb. Nevravím, že každý deň musíte byť 3 hodiny vo fitku. Stačí, že sa ráno ponaťahujete na 10 minút. Alebo do práce/školy pôjdete pešo. Aspoň 10 minú si zabeháte. Je úplne jedno aký druh pohybu využijete. Všetko sa počíta. Kľudne si len doma zatancujte. Nie lenže sa budete hýbať, ale zároveň zrelaxujete, uvoľníte sa po celom dni a budete šťastnejší. Vyskúšajte to.
Planners od A cup of style. Je to naozaj dobré. Mne to veľmi pomáha. Všetko si plánujem večer dopredu, preto sú niektoré miesta nezaplnené a nie všetko berte vážne. :)
6. Upratovanie, plánovanie, organizácia
Úprimne, kto má rád upratovanie? Asi nikto. ANi mne sa nechce upratovať, ale hudba mi pomáha. Zapnem si pesničky a upratovanie spojené s tancovaním a spievaním ide hneď ľahšie. Určite nemusíte upratovať celý byt každý deň. Celý byt podľa mňa stačí upratať raz za týždeň. Myslím tým vysávanie,  utieranie prachu a zmývanie. Ale učrčite umývanie riadu, upratanie Vašej izby a špinavého prádla by sa malo dostať na Váš každodenný TO DO LIST. Ani mne sa hocikedy nechce upratať moju izbu. Väčšinou až keď idem spať, všimnem si, že tam mám hrozný neporiadok. Niekedy by som sa na to proste vykašľala, ale teraz nie. Vždy (minimálne) pred spaním si dám takú minútku a upratujem. Aj minúta stačí na to, aby ste to najhoršie upratali.
Keď už rozprávame o upratovaní, urobte si poriadok aj vo svojom živote. Nenechávajte veci na poslednú chvíľu a plánujte. Určite ak viete, že Vás toho čaká veľa, naplánujte si veci dopredu. Pomôže Vám to. Stihnete oveľa viac vecí, budete produktívnejší, šťastnejší a na konci Vám možno ostane aj nejaký voľný čas a Vy s pocitom, že ste všetko spravili si budete môcť v pokoji oddýchnuť.

7. Čas pre seba
Nezabúdajte na seba. Potrebujete si oddýchnuť, načerpať novú energiu. Aj keď toho máte veľa, určite si nájdite aspoň 30 minút každý deň pre seba. Je len na Vás ako ich využijete. Či si prečítate knihu, pozriete správy alebo si dáte masku. Bude to len Vašich 30 minút.

8. Ostante v obraze
V dnešnej dobe je potrebné vedieť čo sa deje okolo Vás. Ja osobne správy v televízii nejako nemusím. Nebavia ma a hlavne ma hrozne iritujú reklamy. Tlač taktiež nejako nečítam. Ale správy sledujem v telefóne. Každý deň tam narazím na nejaké novinky a informácie. Áno, je pravda, že nemusia  byť skutočné, ale všetko si treba overiť alebo jednoducho sledovať overené stránky.
Typy na lepšie učenie TU
9. Pripravujte sa
Každý deň sa pripravte na ten následujúci. Budete tak vedieť čo Vás čaká a nič Vás potom nezaskočí. Platí to hlavne do školy. Keď sa budete pripravovať každý deň, nebudete mať zlé známky, budete toho vedieť viac a pred veľkým testom sa nebudete musieť učiť všetko naraz.
Určite si pripravujte aj veci dopredu. Desiata, obed, veci do tašky (či už do práce alebo do školy), ale aj outfit si určite pripravte skôr. Najlepšie večer. Potom pred odchodom ich len jednoducho vezmete a môžete ísť.

10. Čas bez mobilu
Všetci to dobré poznáme a bez mobilu sa nepohneme ani na krok. Preto by sme si každý deň mali stanoviť nejaký čas (napríklad 30 minút a postupne to zvyšovať), ktorý strávime bez mobilu. Medzitým si môžete prečítať knihu, pripraviť sa na ďalší deň, postarať sa o svoju pleť...hocičo. Ale určite by ste do svojho dňa mali zakomponovať aj čas strávený bez mobilu.

Ako bonus, ktorý sa určite nebude páčiť všetkým tu pre Vás mám MODLITBU.
Áno. Ja ako kresťanka sa snažím modliť každý deň. Pre mňa je to rozhovor s Bohom, vďaka ktorému sa nemusím báť. Môžem ho poprosiť, požiadať a zdôveriť sa mu s vecami, ktoré ma trápia alebo chcem aby sa splnili. Je to ako oslobodenie, útecha a pocit, ktorý sa nedá opísať. Jednoducho mu verím, a preto sa na Neho obraciam každý deň s vierou, že to dokáže a pomôže mi. Dodá Vám to odvahu. Zaženie strach. Budete veriť.
Aj keď možno nie ste veriaci, vyskúšajte to. Nebolí to.

Toto je mojich 10+1 rád (vecí), ktoré y každý z nás mal robiť každý deň. Alebo sa o to aspoň snažiť. Určite mi dajte vedieť ako ste na tom Vy. :)
Nájdete ma tu:
Ask>> suzieT_blog
Meil>> suziet.blog@gmail.com
                                                                                                                                                          Suzie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára