Followers

21. decembra 2016

Trip to Vienna

Ahojte,
dnes tu pre Vás mám opäť článok, ale tentokrát z trochu iného súdka. Ešte som Vám nepísala kedy a kde som bola. Dnes Vám však chcem povedať o našom výlete do Viedne.
Boli sme tam zo školy a na otočku, čiže to nebolo dlhé ale za to sme si to poriadne užili. šli sme tam pod zámienkou viedenských trhov, ale nebolo to jediné čo sme videli.Ale vezmem to pekne od začiatku,

Vo štvrtok večer sme išli nočným ležadlovým vlakom do Bratislavy. Cesta bola dlhá a úmorné. Nič som nespala, pretože som to nedokázala. Ráno sme sa "plní energie a elánu" dostali do Bratislavy prekvapivo bez nejakého hodinového meškania. V Bratislave na stanice sme hodinku čakali na vlak. Dali sme čaj, najedli sa, rozprávali sa, sedeli na schodoch..no každý sa už nejako zabavil.


Potom sme konečne nasadli na vlak do Viedne. Cesta trvala hodinku. Tá zbehla ako voda, pretože sme s kamarátkami riešili naozaj zaujímavé krížovky, rozprávali sa o oprotisediacich, ktorý sa z nás smiali (aj my z nich). Dúfame, že nám nerozumeli. Ale veď mi z východu, ta ne? Vystúpili sme na naozaj peknej vlakovej stanici vo Viedni. Tam sme mali asi pol hodinku "rozchod". Mohli sme si zájsť na toaletu a tak. Ak tam niekedy budete, určite choďte na toalety a stisnite ten malý červený "gombík" na toalete. Stojí to za to. Verte mi. Potom sme dostali mapky a lístky na metro a vyrazili.

Metrom sme sa dostali na známu nákupnú ulicu Mariahilfer Strase, kde si asi každý prišiel na to svoje, pretože mali sme síce dvojhodinový rozchod, ale nestihli sme obohať všetky obchody. Niečo málo sme si nakúpili a už nás postupne zrádzali chrbáty. Áno. Asi sme mali priveľmi ťažké vaky. 

Aspoň akú takú úľavu sme pocítili v Dóme sv. Štefana, kde sme sa o 12.00 presunuli na omšu. Síce sme nič nerozumeli, ale boli sme svedakami krstu, čo bolo naozaj milé. Trochu sme si oddýchli a načerpali novú energiu. Následne sme v okolí Stephansplatz dostali opäť dvojhodinový rozchod. Musím povedať, že toto nejako nevyšlo, pretože tu dokopy nič nebolo. Našli sme McDonald, ktorý bol plný malých detí, jedno H&M, Zaru a ešte pár obchodov, ktoré sme mali obehnuté raz dva, pretože tam nič nebolo a všade bolo veľa ľudí. Takže sme asi hodinu sedeli v zime na lavičke a mrzli sa.


Keď konečne prišli učiteľky, mysleli sme si, že sa naše utrpenie končí, ale ono sa ešte len začínalo. Všetci sme začali presúvať ďalej. Prechádzali sme okolo obchodov ako Prada, Gucci..a cez rôzne ďalšie menšie trhy napríklad Bio Market. Cestou sme videli krásne staré budovy- divadlá, kostoly a múzeá. Presunuli sme
sa k parlamentu, ktorý sme si obzreli a pofotili. 

Následne sme sa však dostali asi k hlavnému bodu nášho výletu a to k samotným trhom. Dostali sme sa na Rathausplatz, kde sme opäť mali dvojhodinový rozchod. Každý si nakupoval čo uznal za vhodné. Musím povedať, že tieto trhy boli naozaj pekné, voňavé a zladené. Predajcovia v stánkoch boli naozaj príjemní a milí. Všetko tam krásne voňalo, ale všetko bolo aj drahé. S kamarátkami sme si dali detský punč, ktorý bol fakt výborný. Kúpili sme si aj tie hrnčeky. Dokonca sme sa vrátili aj po tie na Bio trhy. Hneď pre trhoch, bolo neuveriteľné klzisko. Toto bola asi jedna z najúžasnejších vecí, ktoré som tam videla. Bolo to naozaj fantastické! Ťažko sa niečo také opisuje. Musíte to vidieť na vlastné oči. Lenže aj tu nám už boli dve hodiny dosť a postupne sme opäť začali mrznúť a krehnúť. 

Večer sme sa metrom vrátili na stanicu, kde sme opäť niečo viac ako hodinu čakali. Najedli sme sa, dokúpili ešte nejaké veci, volali domov a postupne sa lúčili s Viedňou. Nasadli sme na vlak a šli. Niektorí odpadli hneď, iní zas vydržali až do Bratislavy.
Po príchode do Bratislavy, sme mysleli, že sa zbláznime. Museli sme tam čakať skoro dve hodiny. Dve hodiny na bratislavskej stanici je ako za trest, Spolužiak zabudol peňaženku vo vlaku, obťažoval nás bezdomovec, bola tam zima, nedá sa tam kde sedieť, smrdí to tam...naozaj na úrovni hlavného mesta.

Potom konečne pristavili vlak, a tak sme spokojne všetci nastúpili. Vykonali sme potrebnú hygienu a rituály, trochu sa porozprávali, vymenili si svoje dojmy z výletu a zaľahli. Túto noc spal asi každý.
Ja som sa síce budila každú hodinu, ale aj tak som sa celkom dobre vyspala. Nemohla som sa síce dočkať kedy budem doma v teple so psom a rodinou, ale bolo to naozaj dobré. Keď sme dorazili na stanicu, všetci sme sa pobrali domov.

No potom to prišlo. Ja som poobede dostala horúčky a som chorá tak, ako aj polovica mojich spolužiakov. Ale vianočný výlet do Viedne na trhy bol super..až na niektoré detaily. :)













Určite mi dajte do komentárov vedieť, či ste boli aj Vy na takýchto trhoch (nie len vo Viedni). A ak ste boli na viacerých, určite nám napíšte, ktoré sa Vám páčili viac a prečo. :)
Nájdete ma tu:
Ask>> suzieT_blog
Meil>> suziet.blog@gmail.com
                                                                                                                                                          Suzie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára