Followers

31. októbra 2016

Cake with surprise (torta s prekvapením)


 Ahojte,
dnes tu pre Vás mám recept. Možno viete a možno nie, ale moja mamina mala narodeniny. Ja som jej aj pred rokom piekla tortu a rozhodla som, že jej ju upečiem aj tento rok. Prečo? No pretože ona nám vždy na narodeniny piekla torty a jej tortu  neupečie nikto? Áno, jej mama (moja babka) jej tortu upiekla ale to nebolo to pravé, keďže sa o jednu tortu delila so svojou sestrou. Tak preto som jej aj tohto roku upiekla tortu. Asi mesiac som hľadala nejaké inšpirácie a recepty na torty. Nechcela som len nejakú obyčajnú. Aj minulého roku som experimentovala.
Na Instagrame som narážala na takzvané torty s prekvapením. To sú vlastne torty, ktoré sú naplnené cukríkmi. Mne sa to dosť páčilo. Tak som si vybrala, že upečiem tortu s prekvapením. Dva týždne pred narodeninami som začala hľadať nejaké recepty na cesto a plnku. Keďže som mala len jednu formu, tak som nemohla upiecť 2 korpusy. Preto som potrebovala nejaký recept, kde sa to cesto dosť nafúkne. Myslela som si, že som ho našla.
Čiže recept na korpus a na krém mám. A zdobenie?

Opäť som sa nechala inšpirovať Instagramom. Našla som tam pár tort, ktoré boli farebne zdobené a z vrchu z nich stekala čokoláda. Tak som si povedala, že to bude ono. Lenže ja nemám stierku, čiže to nedopadlo tak ako malo. A tie "fliačky" zo šľahačky mali mať úplne iný tvar. Ja som však nedala šľahačku stuhnúť a takto to dopadlo.
Na niektorých miestach je vidno, že som sa to snažila zachrániť ale márne. Do vnútra som vydlabala dieru a naplnila dobrými čokoládovými cukríkmi (boli v akcii). Rozrezala som ju na 3 časti a naplnila. Ale to všetko nájdete v postupe. Mamine sa torta páčila. Aj keby sa jej nepáčila tak určite by mi to nepovedala. Ja som si myslela a dúfala, že bude vyzerať trošku inak ale čo už. Možno na ďalší rok to vyjde lepšie. A ešte taká maličkosť..mali sme plnú chladničku a mamina ju nechtiac trochu obtrela o hrniec, preto je na nejakých miestach trochu zotretá. Tak toto bola taká mala storka s tortou ale vrhnime sa na recept.

 Budeme potrebovať:
Cesto:
5 vajec
5 PL vody (teplá)
150 g kryštálový cukor
200 g hladká múka
1/2 prášku do pečiva

Krém:
350 ml mlieka
100 g kryštálového cukru
1 balíček vanilínového cukru
50 g Zlatý klas (vanilkový puding)
200 g maslo
1 ČL vanilkovej esencie (ak sa Vám krém zdá príliš maslový)

Ďalej budeme potrebovať:
2 konzervy mandaríniek (alebo akékoľvek ovocie)
džem
potravinárske farbivo
2 ks šľahačka v prášku
300 ml mlieka (alebo podľa návodu)
cukríky (akékoľvek, ja som použila mini Kinder Bueno a Kinder čokoládky)
cca 100 ml smotany na šľahanie 33%
cca 100 g čokolády (ja som použila horkú a Nutellu)
zdobenie


Postup:
1. Zo surovín na cesto si spravíme piškótu. Bielka vyšľaháme do tuhého snehu. Pridáme cukor a šľaháme kým nám nevznikne lesklá pena. Varechou do nej vmiešame žĺtka, pridáme vodu a múku zmiešanú s kypriaci práškom. Všetko dobre zmiešame. Cesto nalejem do tortovej formy, ktorú sme vystlali papierom na pečenie. Kľudne upečte aj 2 korpusy a torta bude vyššia. Potom sa  tam zmestí viac cukríkov, ktoré z nej vypadnú. 
2. Tortu pečieme pri 180 stupňoch asi tak 25-30 minút. Ja som korpus rozrezala na tri časti.
3. Z mlieka, kryštálového cukru, vanilínového cukru a Zlatého klasu uvaríme puding. Do vychladnutého pudingu všľaháme maslo a podľa potreby vanilkovú esenciu.
4. Vychladnutý korpus rozrežeme podľa potreby tak, že spodná a vrchná časť budú bez diery(!). To znamená, že spodnú časť natrieme do kolečka džemom. Stred necháme suchý. Na džem navrstvíme krém a na ten následne poukladáme mandarínky. Na takto natretý základ položíme ďalšiu časť korpusu avšak už s vyrezanou dierou v strede. Na ten opäť dáme džem, krém a mandarínky. Na to položíme ďalšiu časť korpusu a takto opakujeme. Keď dôjdeme k vrchu, naplňte dieru cukríkmi. Následne na celú tortu položte posledný kus korpusu.
5. Ak máte ešte krém, tortu môžete potrieť krémom. Mne krém vyšiel iba na vrch. Zbytok som natrela šľahačkou. Postup ako pripraviť šľahačku máte na obale. Šľahačku som následne ofarbila potravinárskym farbivom a navrstvila na tortu.
6. Do hrnca som dala si 100 g šľahačky na šľahanie a pridala čokoládu. Počkala kým sa roztopí a následne vyliala na vrch. Pomohla som jej aby začala stekať aj po krajoch. Tortu som potom nechala asi na 30 minút v chladničke. Keď ganáž stuhla, vrch som dozdobila tými fliačikmi a na niektoré dala ešte zdobenie.
Tortu som opäť vložila do chladničky aby ešte stuhla.
To je celý postup. Mne to zabralo asi pol dňa, ale stálo to za to. Spravila som tým radosť mamine a nakŕmila brata, ktorým mal chuť na sladké. Taktiež aj seba..ja som dojedla mandarínky. Môžete si ešte pozrieť viac fotiek z torty. Určite ak tortu vyskúšate, pochváľte sa fotkami.
Nájdete ma tu:
Ask>> suzieT_blog
Meil>> suziet.blog@gmail.com
                                                                                                                                                          Suzie


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára