Followers

26. októbra 2016

Halloween vs. Dušičky


Ahojte,
dnes som sa rozhodla, že sa vyjadrím k tejto téme. Myslím si, že je potrebné. Prečo? Lebo veľa ľudí zabúda na naše tradičné sviatky a bezhlavo napodobňuje, opakuje, opičí sa po sviatkoch, ktoré prišli zo západu. Neviem prečo to ľudia robia. Koniec koncov mne je jedno, čo ľudia robia. Týmto článkom chcem zdieľať svoj názor. Možno niekto bude súhlasiť a niekto nie s mojím názorom. Je to len na Vás.

Ja mám jeseň rada. Milujem tie farby navôkol. To chladnejšie a upršané počasie. Samozrejme keď prší celý mesiac, to sa už nepáči ani mne. Milujem jesenné dekorácie, len tak vystavené tekvice, vôňu dažďa a lístia. Všetko čo je s jeseňou spojené. Ako všetci vieme na konci októbra sú jesenné prázdniny a hneď po nich je sviatok Všetkých svätých (1.11.). To je štátny sviatok. A prečo je to štátny sviatok? Táto otázka má jednoduchú odpoveď. Aby sme šli na cintorín a zapálili sviečku na hrobe niekoho, koho sme milovali, poznali, mali radi..jednoducho si ho pripomenuli.
V zahraničí (USA, Portoriko, Írsko, UK, Kanada, Austrália) oslavujú Halloween (31.10.). To sú prakticky také ich Dušičky. Majú to spojené s históriou a je to ich tradícia. Tak ako aj na Veľkú noc má každý národ/štát vlastné tradície, takto je to aj teraz. Tak prečo sa opičiť? 
Pre mňa je to neúctivé voči zosnulým. Keďže je to ich "sviatok" (toto vyznelo blbo ale chcem tým len povedať, že si ich máme uctiť, spomenúť si  na nich a pomodliť sa) tak by sme to mali brať tak, aby to voči nim nebolo neúctivé. Neviem si pomôcť. Jednoducho určite je lepšie keď zapálite sviečku za niekoho kto zomrel, ako keby ste sa mali premávať po uliciach v kostýmoch. To je môj názor. Samozrejme nesúdim nikoho za to, aké sviatky "oslavuje". Toto je čisto môj názor. Jednoducho mi príde Halloween neúctivý.
Ja som bola na jedinej Halloweenskej oslave a to v 6. ročníku. Asi si viete predstaviť ako to vyzeralo. Mali sme také nejaké masky, jedli, tancovali, plnili rôzne úlohy, súťažili, pozerali film a spali v škole. To je všetko. Áno, pamätám si to. Bolo to fajn. Boli sme deti, zabavili sme sa. Ale teraz by som na takú party pravdepodobne nešla. Keby to nebolo na Dušičky (áno Halloween je 31. a Dušičky 1.) tak by to podľa mňa bolo lepšie. Veľa ľudí bude súhlasiť so mnou a veľa nie. To je v poriadku.
Každý sme iný a je len na Vás, čo oslavujete. Mne len osobne vadí, že Slovensko sa chce opičiť po západe. To je všetko.  A ešte to, že je to podľa mňa neúctivé.
To je odo mňa všetko. Určite mi dajte v komentároch vedieť, či oslavujete Halloween alebo radšej zapálite sviečku za niekoho, kto Vás už navždy opustil.
Nájdete ma tu:
Ask>> suzieT_blog
Meil>> suziet.blog@gmail.com
                                                                                                                                                          Suzie




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára