Followers

15. októbra 2016

Ako sa lepšie učiť

Ahojte,
dnes tu pre Vás mám článok, ktorý sa týka školy. Aj keď sme v škole skoro 2 mesiace, stále chceme späť prázdniny. keďže aj ja chodím do školy, snažím sa nájsť nové a nové spôsoby ako sa lepšie, rýchlejšie a efektívnejšie učiť. Rozhodla som sa, že sa s Vami o nejaké tie moje triky a typy podelím,
1. Motivácia
Asi najpodstatnejšia vec, ktoré dokáže ovplyvniť, to ako sa učíte je správna motivácia. Je na Vás akou formou sa motivujete, Ja mám na nástenke napísané rôzne motivačné citáty. V diári a denníku (kto vie ešte kde) mám napísané, čo chcem v živote dosiahnuť. Pre niekoho môžu byť motivácia aj obyčajné zošity, pretože keď sa človek má učiť zo zošitov, ktoré si sám vyrobil, určite sa mu bude chcieť viac učiť. Preto buďte stále motivovaní.

2. Plánujte
Nech už je to čokoľvek, určite si to zapíšte. Či už používate diár alebo nejaký obyčajný zápisník, je to jedno. Hlavné je, aby ste to všetko mali na jednom mieste a na nič nezabudli. Určite Vám to pomôže ako ostať organizovaní a budete si môcť naplánovať čas na učenie a čas na kamarátov.

3. Používajte farebné záložky
Pre mňa sú takéto záložky neodmysliteľnou súčasťou života. Každá farba znamená niečo iné. Myslím si, že Vám to pomôže pri príprave do školy ale budete mať aj prehľad o všetko čo sa učíte alebo máte učiť. Je to dobré aj keď si nestíhate zapísať úlohu..jednoducho tam nalepím ružovú záložku.

3. Obyčajné lepíky
Ja milujem lepíky. Sú dobré na veľa vecí. ak máte nejaké doplňujúce informácie k učivu, napíšte to na papierik a nalepte k poznámkam. To isté urobte aj keď máte nejaké otázky, úlohu alebo projekt. Ja si na ne rada píšem TO DO listy aj nákupne zoznamy a nalepím to do obalu na mobil, peňaženky alebo diára.

4. Farebné poznámky
Podľa mňa sú takéto poznámky pre náš mozog lepšie. A určite to aj okrášli zošit. Mne osobne sa takto učí lepšie keď mám nejaké rôzne stĺpce alebo poučky. 
5. Fixy, farebné perá, zvýrazňovače
Podškrtávajte, zvýraznňujte..používajte farby. Je na každom, čo mu vyhovuje viac. Jedno je však isté. Keď budete používať farby, bude sa Vám lepšie učiť.

6. Farebné poznámky
Je na každom aké si robí poznámky. Hlavné je, aby z nich dokázal spätne aj vyjsť. Niekedy sa nedá mať pekné poznáky. Poznám to. Ale aspoň ničo mať pekné (u mňa nehrozí) a farebné.

7. TO DO LISTY
Pre mňa sú takéto papieriky veľmi dôležité a nápomocné. Niekedy si ich naplánujem na týždeň a inokedy na konkrétny deň. Viem sa takto odkontrolovať, či som spravila všetko čo som chcela. Samozrejme nie vždy sa to podarí. Ale verte mi, ak máte plnú hlavu povinností, je dobre si to  niekde napísať aby ste na niečo náhodou nezabudli.

8. Kartičky
Ja kartičky používam hlavne pri učení sa slovíčok, ale určite to môžete použiť na akýkoľvek predmet. Jám na jednej strane napísané slovenské slovíčko a na druhej strane je napísané v angličtine niekedy aj s výslovnosťou. Na jednu stranu môžete napísať otázku a na druhú stranu odpoveď. A je to. Takto sa môžete učiť ale aj preskúšať sa, zopakovať.

9. Vytvárajte si rôzne pomôcky
Niekomu nevyhovujú systematické poznámky. Niekomu sa lepšie učí z pojmových máp. Tak si ich vyrábajte. Taktiež ak potrebujete grafy, tabuľky obrázky..hľadajte, píšte, kreslite..čokoľvek. Je to len na Vás a na Vašej fantázii.

10.
K desiatke nemám nič konkrétne len pár typov. 
-Určite oddychujte. Aspoň hodinku po škole. Je to pre Vaše telo potrebné.
-Pite veľa vody. Keď budete mať nízky tlak, určite sa veľa nenaučíte. Verte mi, viem o čom hovorím.
-Robte si prestávky. Je dôležité robiť si krátke prestávky medzi učením sa.
-Papajte horkú čokoládu, oriešky, hrozienka a slnečnicové semienka. Dodajú Vám energiu a povzbudia Váš mozog.
-Vetrajte. Aj to je dôležité. Váš mozog potrebuje prísun kyslíku.
-Pite ginko alebo zelený čaj. Po týždni ich meňte.
-A nezabúdajte NIKDY na motiváciu. Vy na to máte! Dokážete to!

Dúfam, že som Vám aspoň trošku pomohla a bude sa Vám učiť lepšie. Nevravím, že všetkým tieto moje rady budú vyhovovať. Chcela som sa len o ne s Vami podeliť. Na záver ešte pridávam pár obrázkov. Verte si! Povzbudzujte a chváľte sa!
Nájdete ma tu:
Ask>> suzieT_blog
Meil>> suziet.blog@gmail.com
                                                                                                                                                          Suzie







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára