Followers

9. novembra 2015

Čokoládová torta s banánom


Ahojte,
dnes pre Vás mám recept na tortu, ale nie však pre histaminikov, pretože na jej prípravu budeme potrebovať dosť  (na mňa dosť) čokolády. Ja som ju piekla pre maminu a musím povedať, že sa hneď zjedla, preto nemám ani lepšie fotky. Tieto som fotila na rýchlo. Ani ozdobená nie je ktovieako, ale hlavné je, že "nám" chutila. :)

Budeme potrebovať:
👉 200g maslových sušienok
👉 3 lyžice cukru
👉 5-6 lyžíc rozpusteného masla
👉 350ml smotany na šľahanie
👉 1 lyžica vanilínového cukru
👉 100gmliečnej čokolády
👉 150g horkej čokolády
👉 2 vajcia
👉 štipka soli
👉 2 celé banány alebo ovocie, ktoré sami uznáte za vhodné (jahody, maliny)

Postup:
  1. Sušienky rozmixujeme (rozdrvíme) na malé kúsky spolu s 1 lyžicou cukru a rozpusteným maslom. Zmiešané by sa to malo podobať na mokrý piesok. Zmesou vyložíme dno okrúhlej formy na pečenie. Takto pripravený korpus dáme piecť do rúry vyhriatej na 180 stupňov na 10 minút.
  2. Do hrnca nalejeme 300ml smotany. Pridáme 2 lyžice cukru, 1 lyžicu vanilínového cukru a privedieme do varu. Potom odstavíme z ohňa, pridáme 100g mliečnej a 100g horkej čokolády (polámenej na kúsky). Miešame, kým sa čokoláda nerozpustí.
  3. V miske vyšľaháme 2 vajíčka so štipkou soli. Potom ich za stáleho miešania vlejeme do vychladnutého čokoládového krému. Hotovú zmes vylejeme na predpečený korpus a vrátime späť do rúry na cca 25 minút. Upečenú tortu necháme vychladnúť.
  4. 50ml smotany varíme spolu s 50g horkej čokolády vo vodnom kúpeli (nad parou), kým nevznikne hladká hmota. Hotovou polevou potrieme upečenú, vychladnutú tortu. Na vrch ukladáme na kolieska pokrájané banány. Necháme aspoň hodinku stuhnúť.
Torta Vám určite bude chutiť, stačí len vyskúšať. Je len na Vás, ako si ju ozdobíte. Určite mi dajte vedieť, či ste recept vyskúšali, prípadne ako to dopadlo. 
Nájdete ma tu:

Ask>> suzieT_blog
Meil>> suziet.blog@gmail.com
                                                                                                                                               Suzie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára