Followers

12. októbra 2015

Ahojte! Dnes tu pre Vás mám už 5. diel z poviedky Ten pravý? Už je to pomaly koniec a dej sa začína rozuzľovať. Nenechajte si to ujsť.

Ten pravý?

5. časť

Zobudila som sa až vnútri. Posteľ nie je tvrdá, ale ani pohodlná som prikrytá sivou dekou a na sebe mám čierne pančucháče s dlhým červeným hodvábnym tričkom. Je mierne nad kolená a má dlhý rukáv. Usudzujem, že mi asi bola zima, keď ma takto naobliekali. Izba je dosť tmavá a vyzerá byť plechová. Posteľ je v strede a mám tu malú lampičku. Zapnem ju a vidím, že izba nemá žiadne okno. Pri posteli mám topánky. Sú to viazacie čižmičky. Obujem sa a vidím jedny drevené a jedny veľké kovové dvere. Vyberiem si tie drevené v presvedčení, že za nimi je kúpeľňa. Môj odhad bol správny. Umyjem si tvár. Nikde tu nie sú okná a tak neviem koľko je hodín. V zrkadle vidím svoju tvár. Je o niečo lepšia, ale aj tak tam vidieť stopy zúfalstva. Vyjdem z kúpeľne a snažím sa otvoriť tie kovové dvere. Keď sa vzdám, snažím sa zapliesť si vlasy do vrkoča. Podarí sa mi to, no nevyzerá to najkrajšie. Nechám to tak. Tieto šaty mi pristanú. Neviem rozoznať či to je tričko alebo šaty. Po chvíli sa dvere otvoria a príde Tasha.
„Dobré ráno.“ povie s úsmevom.
„Koľko je hodín?“
„9 presne. Včera si zaspala v aute a nechceli sme ťa budiť, tak ťa Josh preniesol rovno sem. Určite si hladná. Poď, zavediem ťa do jedálne.“ povie s úsmevom. Ja ju potichu následujem cez chodbu až k výťahu. Výťah je taktiež kovový, no vyzerá luxusne. Musím povedať, že tu majú vkus na detaily. Keď konečne dôjdeme do jedálne, je tam plno. Sú tam aj voľné stoly a my sa usadíme vpravo od dverí bližšie k jedeniu. Tasha nám pôjde nabrať jedlo a ku mne si zatiaľ sadne Josh s nejakými ľuďmi. Neviem čo sú zač.
„Toto je Romana, Eric a Niki.“ povie Josh pokojne. „Sú to moji veľmi dobrí kamaráti. Ľudia, toto je Tasha.
„Ahoj,“ povie Romana „poznám ťa z toho časopisu, keď mi ho niekto kúpi.“ povie so smiechom a šťuchne Erica do ramena. Ja sa len nesmelo usmejem a čkám kým príde Tasha. Všimnem si, že Josh sa na mňa niekedy pozrie, no ja ani raz. Pozerám a poslúcham len Romanu, Niki a Erica. Po dlhšej chvíli sa vráti Tasha s vozíčkom aby sme sa najedli všetci. Ja si vezmem len hrianku so šalátom a pomarančový džús. Všetci jeme potichu.
„Prepáčte, kde je tu toaleta?“ opýtam sa.
„Josh ťa tam zavedie.“ povie Tasha a pozrie prv na mňa a potom na Josha. V tú chvíľu by som ju najradšej zabila, ale musíme sa už porozprávať. Ideme mlčky. Ani jeden z nás sa nechce ozvať prvý. Dorazíme k toaletám.

„Počkám ťa tu.“ povie Josh a ja len prikývnem. Toalety sú prekvapivo rúžové a voňavé. Veľké zrkadlo nad umývadlami odráža môj odraz. Automaticky si prečešem vlasy do krajšieho vrkoča a až teraz mi napadne kto ma prezliekal? Dúfam, že to bola Tasha. Momentálne nechcem aby sa ma Josh čo len dotkol a nie aby ma prezliekal. Vycikám sa, umyjem ruky a vyjdem na chodbu. Josh tam stojí a opiera sa o stenu. Ruky má prekrížené na prsiach. Má čierne nohavice a topánky ako ja len pre mužov. Vlastne až teraz si všimnem, že len ja a Tasha sme oblečené inak. Všetci sú oblečení ako vojaci. Topánky, čierne nohavice, muži modré a ženy červené tričko s krátkym rukávom. Len ja som tak naobliekaná. Nie je mi zima, ale ani teplo. Nesťažujem sa. Josh ma vedie nejakou chodbou niekam. Nejdeme tou istou chodbou čo sme šli. Nechcem s ním hovoriť o tom čo sa stalo. Tasha mi má najprv odpovedať na moje otázky. Až potom sa chcem porozprávať s Joshom. Chcem vedieť čo ma trápi. Nemá priateľku, sedel by s ňou pri raňajkách a mňa by vtedy doma nepobozkal. Každopádne ma prinúti rozprávať.
„Kam ideme?“ opýtam sa neutrálne.
„Tasha chce aby ste sa rozprávali v jednej miestnosti. Nebude tam veľa ľudí.“ povie hlasom akoby ho niečo trápilo. Ja len prikývnem a mĺčky kráčame. Chodba je dlhá. Kráčame asi 5 minút, kým dôjdeme k výťahu. Ani tam sa nikto z nás neozve. Josh stojí v strede a ja  čo najďalej od neho. Ocitli sme sa na streche. Je z nej vidieť celú púšť. Ale aj keď sme na púšti, nie je tu tak teplo. Jedine, že je umelo vytvorená. To by dávalo zmysel.  Je tu pár stromov a skál. No nie sme vysoko, čiže bodová je aj pod zemou.  Ale toto predsa nie je miestnosť. Je to otvorené.
„Konečne ste prišli. Už som sa tu sama nudila.“ dnes má vlasy v cope a na sebe bielu blúzku, oranžové sako a béžovú sukňu. Pristane jej to. „Vyzeráš dobre Sam, môžem ti tak hovoriť?“
„Tak mi hovorili keď som bola malá, ale môžeš.“ neviem kedy sme si potykali, ale neriešim to. Podľa mňa sme rovnako staré.
„Dobre, tak začnime. Chceš sa pýtať alebo pôjdeme postupne?“ teraz ma dostala. Neviem či sa chcem pýtať alebo chcem aby mi to rozprávala ona.
„Mne je to vlastne jedno, možno keď mi to povieš všetko postupne tak mi odpovieš aj na otázky.“
„Dobre teda. Kto sme a čo robíme vieš a vieš kde sídlime. Náš šéf, čiže človek, ktorý založil túto spoločnosť sa volá Joshua Kong. Viem, má veľmi americké meno, ale áno je to Američan. Vďaka nemu sme tu. Snažíme sa pomáhať ľuďom a chrániť ich pred nebezpečenstvom a votrelcami. Možno ti niečo hovorí prípad z New Yorku minulého roku. Boli tu ľudia z vesmíru. No to je teraz trochu jedno. Pán Kong sa rozhodol založiť túto spoločnosť a darí sa jej. Lietame do vesmíru bez toho, aby o tom niekto vedel. Najnovšia misia bola to s tými bezdomovcami. Pod tvojim domom sme zachytili veľmi vysoké žiarenie jednej látky, ktorá určite pochádza z vesmíru. Preto si vlastne teraz tu. Neboj sa, domu sa nič nestane a o pár mesiacov sa budeš môcť vrátiť. Pracovať môžeš aj tu. No ale späť k téme. Hľadali sme mladých chlapcov a pred piatimi rokmi sa k nám pridal aj Josh. Je to skvelý vojak.“ pozrie sa na neho a mne sa zdá, že sa jej páči. „Preto dostal tú najťažšiu úlohu a to hrať Robbieho. Mal zistiť aký veľký je tvoj dom, čo sa tam nachádza a spoznať ťa. Mal ťa zdržať doma do 10 hodiny ráno aby sme ti to mohli prísť v kľude a bez divadla vysvetliť, no to sa mu nepodarilo. Nikto však nečakal, že sa do neho zamiluješ. Nečakali sme ani to, že ťa dostane z domu. To bol len bonus. A to je zatiaľ vlastne všetko, keďže sme ani ešte nezistili čo je to za látka. Teraz sa môžeš opýtať čo ešte nevieš.“
„Ďakujem, odpovedala si mi na všetky moje otázky. Ale určite viem, že ste ma dlhšie sledovali a ja vám to nevyčítam, lenže ja musím ísť do práce. Som šéfredaktorka.“
„Zariadili sme ti tu kanceláriu aby si mohla pracovať aj tu a v práci sme ti to všetko vybavili.“ odpovie mi. „ Tak ja už pôjdem. Potom jej ukáž kde má kanceláriu.“ povie Joshovi a odíde.
„Josh ja...“ podídem ku nemu a začnem potichu. Ani neviem čo mu chcem povedať. No začala som, a tak musím pokračovať.

1. časť- http://suzietblog.blogspot.sk/2015/07/dnes-tu-pre-vas-mam-poviedku.html#more
2. časť- http://suzietblog.blogspot.sk/2015/07/2.html#more
3. časť- http://suzietblog.blogspot.sk/2015/08/3.html#more
4. časť- http://suzietblog.blogspot.sk/2015/09/ahojte-viem-ze-clanok-mal-vyjst-uz-v.html#more
Dúfam, že sa Vám ďalšia časť poviedky páčila a neviete sa dočkať konca. Určite mi dajte vedieť ako to podľa Vás skončí.

Ask>> suzieT_blog
Gmail>> suziet.blog@gmail.som
                                                                                                                                               Suzie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára