Followers

26. septembra 2015

Lievance-z kysnutého cesta-

Ahojte,
keďže ja rada varím a hocikedy neviem čo dobré si dať na raňajky/ večeru, tak pozriem do chladničky a pripravím si niečo veľmi chutné. Pripravím si lievance. Na tie mám suroviny vždy! Poznám pár skvelých receptov na lievance a chcem sa o ne s vami podeliť.
Ešte sa chcem ospravedlniť za fotky, ale už bol večer.
Dnes Vám prezradím recept na lievance z kysnutého cesta.
Budeme potrebovať:
  • 1 hrnček polohrubej múky
  • 2-3 lyžice dobre rozpusteného medu (alebo ¼ hrnčeka kryštálového cukru) >> ja uprednostňujem med
  • 1 hrnčeky mlieka
  • 1 celé vajíčko
  • štipku soli
  • nastrúhanú kôru z citrónu
  • ¼ kocky droždia
>> toto by Vám malo postačiť na cca 15 kúskov
POSTUP:
V mise zmiešame múku a med (cukor), prilejeme mlieko a poriadne rozmiešame. Keď použijete med, nebojte sa, že sa to lepí. Pridáme celé vajíčko, štipku soli a kôru z citrónu. Ak je cesto husté, prilejte trochu mlieka. Nakoniec do cesta primiešajte rozdrobenú ¼ droždia. Cesto necháme 15 minút nakysnúť na teplom mieste. Potom cesto opekáme na panvici s trochou oleja z oboch strán do zlatohneda.
Pred podávaním ich ozdobte ako chcete. Ja na ne vždy dám maslo a trochu medu. V deň, keď som ich fotila sme doma mali len hrušky. Nakrájala som ich na mesiačiky a tiež poliala trochou medu. Ale je len na Vás, ako si ich dozdobíte/ dochutíte. Kľudne použite iné ovocie, javorový sirup alebo tvaroh. J
Prajem dobrú chuť! 







Určite mi dajte do komentárov vedieť, či Vám chutili. Mne chutia! Ešte sa Vám chcem ospravedlniť za fotky. Keďže už bola tma, musela som použiť len umelé svetlo L
Nájdete ma tu:
Emaill >> suziet.blog@gmail.com
Ask >> suzieT_blog
                                                                                                                                           Suzie


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára