Followers

29. augusta 2017

Breakfast porridges

Ahojte,
dnes tu pre Vás mám opäť recepty. Tentokrát som sa rozhodla podeliť sa s Vami o pár mojich obľúbených kaší, ktoré jedávam na raňajky. Ja osobne milujem ovocie a zeleninu, preto sa neviem rozhodnúť či mám radšej sladké alebo slané raňajky, a tak ich striedam. Ale keďže mám rada aj ovocie, všade sa ho snažím presadiť a moje sladké raňajky sú buď jogurty, kaše, smoothie alebo zriedkavo lievance. Niekedy som jedla len klasickú ovsenú kašu, do ktorej som začala pridávať a banán a tak rôzne som s ňou experimentovala. Samozrejme som sa inšpirovala aj receptami na Internete, ktoré som si upravila tak, aby vyhovovali mne. Ja som Vám raz už o receptoch na raňajky písala, a preto niektoré z nich len spomeniem. Myslím, že som Vás už dostatočne uviedla do centra diania, tak poďme už na to.

Ovsená kaša s lesným ovocím

Na Instagrame som videla fotku fialovo-ružovej ovsenej kaše a zaujímalo ma čo do nej pridali. Po preklikaní sa cez rôzne profily a odkazy na recepty som zistila, že pri varení do nej zamiešali mrazené lesné ovocie. Tak som to vyskúšala a neľutujem.
 Budete potrebovať:
  • ovsené vločky (je na Vás koľko ich chcete, ja používam lyžice)
  • vodu/mlieko (podľa vlastných preferencií, ja mám intoleranciu, čiže voda)
  • mrazené lesné ovocie (pol šálky je dosť, ale opäť je na Vás koľko toho tam dáte a vlastne nemusí to byť ani mrazené,hh)
  • sladidlo podľa chuti
  • voliteľné ovocie alebo iný druh "posýpky

Postup:
         Myslím, že tu nie je ani čo vysvetľovať a ak si už dlhšie varíte kaše tak viete ako postupovať. Do hrnca nalejte vodu, prisypte vločky a varte. Ke´d vidíte, že kaša začína hustnúť, pridajte mrazené ovocie a varte ďalej. Odstavte až keď vidíte, že sa kaša sformovala a spojila s ovocím. 
           Samozrejme každý má rád inú hustotu kaše, a preto musíte uvážiť koľko vody/mlieka tam nalievate. ak chcete kašu hustejšiu, lejte menej a ak naopak, prilejte viac. Potom už len pridajte sladidlo a ovocie ak chcete alebo to môžete jesť hneď len tak.

 Jáhlovo-banánová kaša

Niekedy sa Vám proste nechce nič vymýšľať, robiť či pripravovať alebo nestíhate, a tak siahnete po niečom rýchlom. Ja nejako nemusím instantné kaše, a preto ich ani často nejem, ale v Lidli som raz kúpila túto jáhlovú kašu, ktorá je na prípravu veľmi jednoduchá a hlavne rýchla. Preto keď mám takýto deň, siahnem po nej. Nemyslím si, že je zlá, no niekedy mi len taká "suchá nechutí", práve preto som do nej zamiešala banán. Takto sa dá pripraviť aj ovsená kaša, na ktorú som vám už recept dávala v článku o sladkých raňajkách.
 Budete potrebovať:
  • jáhlovú kašu
  • zrelý banán
  • vodu/mlieko
  • sladidlo 
  • ovocie

 Postup:
         Tu to taktiež netreba veľmi vysvetľovať. ak máte instantnú kašu, tak na zadnej strane máte napísaný návod na prípravu, takže si pripravíme trošku redšiu kašu , no priveľmi, ale keď bude veľmi hustá, nebude sa Vám tam dobre zamiešavať banán a budete tam mať hrudy kaše.
             Čiže pripravíme si kašu podľa návodu a do nej zamiešame rozpučený banán. Ja som pridala aj škoricu, ale môžete pridať taktiež vanilku či kakao. Na vrch som si dala obľúbené ovocie a kaša bola hotová. Bola som prekvapená aká bola dobrá a zasýtila ma na celé dopoludnie.
               Určite si všimnite moju posadnutosť ovocím, hlavne mangom a čučoriedkami. 

Jablková ovsená kaša

Musím povedať, že tejto kaše som sa najviac bála, pretože som si ju pripravovala dnes a nevedela som čo čakať a taktiež sa mi nechcelo špiniť hrnce, a tak som si ju pripravila v mikrovlnke. Áno, aj to je spôsob ako si ju pripraviť. No obávala som sa zbytočne, pretože som ju zjedla celú a bola naozaj skvelá. Takže preto Vám na ňu dávam recept. Mala som v zálohe aj iné recepty, keby táto nevyšla, no tie by neboli vôbec zaujímavé, ale o tých neskôr.
  Budete potrebovať:
  • ovsené vločky
  • vodu (neviem či by som miešala mlieko s jablkami)
  • jablko
  • škoricu
  • sladidlo
  • ovocie
  Postup:
         Jablko ošúpte a nakrájajte na drobné kúsky. Ja som použila len polky, pretože jablko bolo dosť veľké. Vločky ponorte do vody a pridajte jablká. Všetko premiešajte. Tu nastáva otázka či kašu chcete variť alebo použijete mikrovlnku. Ja som ju dala na 1 minútu, vybrala a premiešala a potom opäť dala na 45 sekúnd. Kaša sa pekne sformovala a jabĺčko pekne zmäklo. Formou varenia sa kaša lepšie spojí, ale ak nemáte čas, aj mikrovlnková verzia je dobrá.
          Potom so už len primiešala škoricu a pridala ovocie. A vualá, ďalšia skvelá kaša  je na svete.

Ako som vyššie spomínala, tak mala som v zálohe aj ďalšie recepty, ale poviem Vám ich skôr ako také tipy ba menšie ozvláštnenie kaše:
  1. Namiesto vody alebo mlieka použite pomarančovú šťavu alebo džús
  2. Namiesto vody alebo mlieka použite kompótovú šťavu
Tieto typy mi dal ocko, ktorý si takéto kaše rád robieval kým ešte chodil behať.
Dúfam, že som Vám trochu pomohla, inšpirovala Vás a Vy tieto recepty vyskúšate. Taktiež už aspoň nemusíte premýšľať čo si spraviť na raňajky alebo desiatu do školy. Určite mi dajte vedieť či ste niektorú z kaší vyskúšali a ako to dopadlo. A ak máte taktiež nejaké recepty, podeľte sa o ne s nami. 
Ste aj vy posadnutí nejakým ovocím?
Nájdete ma tu:
Ask>> suzieT_blog
Meil>> suziet.blog@gmail.com
                                                                                                                                                          Suzie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára