Followers

24. augusta 2016

Chutné, zdravé a hlavne rýchle raňajky

-na slaný spôsob-

Ahojte,
dnes tu pre Vás mám opäť článok s jedlom. Minule som Vám prezradila pár typov na sladké raňajky a dnes Vám prezradím typy na tie slané. ja osobne mám bližšie k sladkým raňajkám, ale je to na každom. Určite mi dajte do komentárov vedieť, ktoré uprednostňujete Vy.

1. Toasty
Ja milujem toasty. Beriem si ich aj do školy na desiatu. Do školy si robím 4 a na raňajky zvyknem len 2. Ale to je tiež na každom. Myslím si, že ako sa robia toasty vie asi každý. Taktiež určite viete aj to, že si do nich môžete dať hocičo. Ja najčastejšie používam toto:

• 2 alebo 4 plátky toastového chleba (ja mám bezlepokový)
• pár plátkov šunky
• pár plátkov syra
• Lučina
• trošku masla

1. Chleby natriem Lučinou aby neboli zvnútra suché, keďže ja kečup nemôžem. Na ne následne položím šunku. Potom na šunku položím alebo nastrúham syr. Priložím druhým plátkom natreného chlebe. Ten vrchný pomastím trošku maslom.
2. Takto pripravené chleby vložím do toasteru a pečiem približne 5 minút. To už záleží podľa toho aký toaster máte. K tomu si už len vezmem zeleninu a raňajky/desiata alebo aj večera sú na svete.



2. Slané lievance
Ja mám rada lievance. Nie vždy sa mi ale vydaria. Niekedy mám chuť ale na niečo slané, no chcem si dať aj lievance. Tak prečo to nespojiť? Tento recept som našla niekde na internete a je výborný!

• 1/2 šálky mlieka
• 1/2 šálky múky
• 1 vaječný bielok
• 1/2 ČL prášku do pečiva
• 1/4 ČL sódy
• štipka soli
• 1/4 šálky šunky
• 2 PL nastrúhaného syra
(množstvo šunky a syru  môžete upraviť podľa seba)



1. V miske zmiešame múku, soľ, prášok do pečiva a sódu. v druhej miske zmiešame mlieko a bielok.
2. Suchú zmes pridáme do mokrej a poriadne zmiešame. K tomu pridáme nakrájanú šunku a nastrúhaný syr. Všetko premiešame.
3. Na panvici rozohrejeme trošku olivového oleja a tvoríme malé kôpky, lievance. Tie už podľa potreby pečieme dozlata.
Ja som si na každý lievanec dala ešte nastrúhaný syr a bolo to úžasné! ten syr sa krásne roztekal a lievance boli vláčne a veľmi chutné.


3. Zapečený chlieb
Mamina nám ako deťom na večeru niekedy robila zapečený chlieb. Niektoré suroviny sa líšia od tých mojich, ale princíp je ten istý.

• chlieb
• Lučina
• mozzarella
• pažítka
• štipka soli
(Môžete taktiež pridať šunku aj klasický syr..je to len na Vás. A namiesto Lučiny kečup, horčicu alebo maslo.)

1. Chlieb som trošku opiekla v hriankovači. Následne som ho natrela Lučinou, navrch pridala kúsky mozzarelly, trošku pažítky, opäť mozzarella a trošku posolila.
2. Chlieb som vložila do rúry na 200 stupňov asi na 4-5 minút. Nebola úplne rozpálená, takže sa mi nespálil. Ale všetko závisí to aj od tej Vašej rúry. Chlieb som vybrala, mozzarella sa pekne 5ahala tak som ju trošku roztiahla po chlebíku a na vrch som priadala ešte trošku pažítky. Podávať to môžete opäť so zeleninou alebo len takto. 

4. Čo dom dal
Toto jedlo môžete jesť kedykoľvek. Môžu to byť raňajky, desiata, olovrant ale aj večera. Je to už len na Vás. Nazvala som to preto Čo dom dal, lebo je to pravda- Nemala som už chlieb a chcela som niečo slané, ale nie lievance, tak z toho vzniklo toto. Mňa to zasýtilo a bolo to veľmi dobré.

1 kocku Lučiny pre deti
• Špaldové alebo akékoľvek tyčinky
• uvarené vajíčko
• šunku
• syr (väčšinou používam mozzarellu ale teraz som nemala)
• zeleninu podľa chuti

1. Tu vlastne ani nejaká príprava nie je. Tyčinky dáte do misky/na tanier. K tomu pridáte šunku, syr a  nakrájané vajíčko. Lučinu môžete dať na samostatný tanierik/misku alebo do stredu taniera ako ja. (Tyčinky si budeme máčať do Lučiny.) Môžete pridať akúkoľvek nakrájanú zeleninu alebo šalát. A je to hotovo. 
Ja mám rada tieto tyčinky:

Dúfam, že niektoré z týchto raňajok vyskúšate a  určite mi dajte vedieť ako to dopadlo. Ak máte aj vy nejaké osvedčené typy na raňajky, tak mi ich kľudne napíšte.
Nájdete ma tu:
Ask>> suzieT_blog
Meil>> suziet.blog@gmail.com
                                                                                                                                                          Suzie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára