Followers

5. augusta 2016

Chutné, zdravé a hlavne rýchle raňajky

-na sladký spôsob-

Ahojte,
dnes tu pre vás mám pár typov na raňajky, ktoré si môžete urobiť kedykoľvek nie len cez prázdniny. Sú rýchle a zdravé, čo je asi tá najlepšia kombinácia. V mojom prípade víťazia hlavne sladké raňajky s kopou ovocia. Keď mám čas, rada sa s jedlom vyhrám, aby sa najedli predsa aj moje oči. Inokedy, keď sa veľmi ponáhľam, jednoducho to hodím do misky a jem. Na takéto raňajky preferujem svoju obľúbenú misku, do ktorej sa toho dosť zmestí. Ale určite sa nájdu ľudia, ktorí uprednostňujú slané raňajky. Nebojte sa, aj pre vás mám pár typov, ale až v ďalšom článku. Tak už poďme na to.




Banánovo-škoricová ovsená kaša
Myslím si, že ovsená kaša patrí medzi typické (dajme tomu) fitness raňajky. Za seba môžem povedať, že ovsenú kašu som v obľube nemala. Nechutila mi s mliekom, varená a ani s vodou. Ocino mi radil, že on ešte keď behával, tak si ju varil s kompótovou šťavou. To mi nejako nevoňalo. Potom som prišla na to, že je to jedno z jediel, ktoré môžem jesť, a tak sa ho musím naučiť jesť. veľmi dlho mi trvalo kým som našla tú správnu. Viem, že ľudia si kupujú už rovno namixované kaše a len to zalejú. Ale ako to robím ja?
• 3-4 lyžice jemných ovsených vločiek
•6-9 lyžíc vody
• banán
• škorica
• ovocie
• med (ak sa Vám zdá málo sladká)

  1. Do misky vložte 3-4 lyžice vločiek a zalejte ich 6-9 lyžicami vody tak, aby boli vločky potopené. Trochu ich môžete premiešať. Potom misku vložte do mikrovlnky zhruba tak na 30-45 sekúnd. Záleží to podľa množstva vody, vločiek a aj od mikrovlnej rúry. Postupne budete vedieť odhadnúť čas aj množstvo.
  2. Medzitým si rozpučíme banán, ktorý vmiešame do už zohriatej kaše. K tomu pridáme škoricu, poprípade aj med. Kašu dozdobíme ovocím a môžeme jesť.

Smoothie bowl
V dnešnej dobe je toto veľmi populárny typ raňajok a samotné smoothie ako napríklad desiata, olovrant či večera. Je to skvelé, pretože Vás to zasýti a môžete vlastne zmixovať všetko, čo máte doma a na čo máte chuť. Myslím, že toto si na raňajky zamilujete. Google Vám určite nájde krajšie fotky ako sú tie moje, ale ja som to pripravovala narýchlo a nefotím si predsa každé raňajky. Ale poďme sa pozrieť na to, ako som ich pripravila.
• banán
• hrsť mrazeného ovocia (lesná zmes)
• hrsť malín
• polka väčšej alebo jedna menšia nektarínka (je iba v tej svetlejšej, recepty sú inak rovnaké)
• ovocie na dozdobenie
• cereálie, semienka alebo iné lupienky






  1. Myslím si, že postup určite všetci dobre poznáte. Všetko ovocie (okrem toho, čo použijete na vrch) rozmixujeme. Zmes prelejem do misky. Na vrch vyskladáme ovocie, ktoré sme si nechali. K tomu pridáme semienka podľa chuti (ľanové, chia...), lupienky (ja som použila škoricové-bezgluténové) alebo cereálie. A vualá rýchle a veľmi chutné raňajky sú na svete. Je už len na Vás, čo tam pridáte, aké ovocie zmixujete. Ak máte čas, určite sa s dizajnom pohrajte. Stojí to za to. Verím, že si to zamilujete, tak ako aj ja. 


Biely jogurt s ovocím
Hneď po Smoothie bowl sú moje veľmi obľúbené aj tieto raňajky. Ja som nikdy nevedela prísť na chuť bielemu jogurtu. Akurát tak na vlasy ako masku. Vyskúšala som nízkotučný od Raja, klasický biely Pilos (z Lídlu) a j biely grécky jogurt. Potom raz rodičia kúpili Smotanový biely jogurt Coop Jednota. Ten mi chutí zo všetkých najviac. A keď k tomu pridáte ovocie a cereálie..no máte moje srdce.

• celý biely jogurt (ja používam 150g)
• ovocie podľa Vašej chuti (banán, kiwi, maliny, ríbezle, nektarínka...)
• cereálie
• med ak chcete viac sladký jogurt
  1. Ja vždy na dno misky nasypem cereálie (približne 4-5 lyžíc)a ne následne vykydnem jogurt. Ten pekne uhladím a naň poukladám ovocie. To je vlastne všetko. Ak máte čas, môžete sa s uložením ovocia vyhrať, ale ak nie, jednoducho všetko hoďte do misky, zamiešajte to a máte skvelá, chutné, rýchle a zdravé raňajky. No čo viac si priať.

Toto sú jedny z mojích obľúbených raňajok, ktoré si rada spravím hocikedy, keď mám všetky suroviny. Keďže cez školu väčšinou neraňajkujem, som veľmi rada za prázdniny. Pretože mám času koľko chcem a aj keď mi je náhodou zle, môžem ostať doma. Preto sa s Vami rada podelím aj o ďalšie typy. Nezabudnite, že si to môžete pripraviť aj na večeru, ak chcete. 
Určite mi dajte vedieť, ak niektorý z týchto receptov vyskúšate.
Taktiež mi môžete do komentárov napísať či máte radšej sladké alebo slané raňajky.

Nájdete ma tu:
Ask>> suzieT_blog
Meil>> suziet.blog@gmail.com
                                                                                                                                                          Suzie


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára